[FONT=Calibri][SIZE=2]På vilket djup lever fiskarna
.egentligen ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]De flesta kar som folk har hemma ligger på ett djup av 0,3-0,5 meter skulle jag tippa på. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Några fåtal ligger på 0,6-0,7 meter, och någon tokskalle har nanokar på 0,85 meter djupt
.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Mycket sällan det går över 1 meter iaf. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Har gluttat på några filmsnuttar från SA-floder på diverse firrar, lite Discus, lite Altum, [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]lite tetror, någon jordätare. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Väldigt svårt att avgöra från dom snuttarna hur djupt vattnet är där dom små liven simmar runt. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Men jag tycker att det relativt grunt på de flesta snuttar, typ runt 0,3-1,0 meter. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Så
..är detta en relativt normal nivå akvariefisk tuffar runt på i de Sydamerikanska floderna ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Eller är det så att det är lättare att fånga dom med kameran på dessa djup ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Eller är det så att mina ögon lurar mig ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Är det så att våra kar har fel djup egentligen, eller är det så att våra kar faktiskt [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]har ett djup som är hyfsat väl ihop med floden i naturen ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Inte för att det spelar mig någon större roll, men vore intressant att veta. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=2]Som jag försöker säga, det är fram för allt SA som i denna fråga intresserar mig mest. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]