På spåret

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 5 december 2009 16:36
Så började då igår årets upplaga av "På spåret" - mitt favoritprogram på TV. Rent krasst får jag väl säga att det egentligen är den enda programserie jag följer (förutom nyheter och fotbollen).
I år var det så med nya programledare, men annars var inte så mycket förändrat - tyckte ändå inte att det nådde upp till de tidigare årens nivå. De nya programledarna var väl pladdriga för att programmet skulle få fullt godkänt. Förhoppningsvis blir det bättre framöver. Lite extra kul var det dock att tåget på en av sina resor körde genom Jonsered.

Igår var jag också på uppföljningsbesök på Östra Sjukhuset och min sjukskrivning (50%) blev förlängd i ytterligare 3 månader. Men det spelar väl knappast någon roll eftersom sjukkassan ändå inte anser att jag skall ha någon sjuklön. Uppriktigt sagt, om någon från sjukkassan skulle (eller någon politikeransvarig) dyka upp hemma hos mig så vete sjutton om jag inte hade sänkt personen ifråga med en av mina kryckor. Jag har inte ett dyft förståelse för dessa bödlar[:(!]
I alla fall tyckte läkaren att jag fr.o.m. i januari skulle börja testa med att köra bil igen, även om jag inte skulle göra det när det var mörkt, eller i rusningstrafik - det känns ändå skönt att man kanske inte är så låst framöver.

Annars skall det bli kul att jag i slutet av veckan skall ner till Malmö (tar tåget) och hålla föredrag om akvaristiken och miljön på ett MAF-möte. Kul att komma ut lite och träffa lite folk. Jag kommer då kanske också att träffa några av er Zoopetare där och andra träffar jag på Västs Glöggfest nästa lördag - skall bli en kul vecka:D
#2 - 5 december 2009 17:57
Tror att Luuk och Lindström växer in i rollen, kändes lite osäkert igår.
#3 - 5 december 2009 18:16
Vill bara inflika att Hr Oldsberg inte bara var programledare för "på spåret" utan mer eller mindre dess kreatör om än inspirerad av tyskt (?) program där man använde sej av helikopterinflygningar. I alla fall enligt Hr Oldsberg själv på radion för några år sedan. Och ändå kan SvT skaka av sej honom som en hund skakar av loppor. Men så är det den statliga TV:n och liknande har väl hänt på BBC om jag inte minns fel.
#4 - 5 december 2009 18:19
PS - den som diskuterar mina sena morgnar på jobbet kommer jag att erbjuda en tablett Furix 40 mg för att sätta sej in i min situation.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 5 december 2009 18:32
Fast det klart erikthur det är väl bara SVT som kan låta en gammal gubbe få fortsätta med samma program i mer än 20 år utan några större ändringar;)
Och fy tusen vad skönt att slippa dessa fruktansvärt programförstörande reklampauserna:D
#6 - 6 december 2009 10:35
Det var väl kul att du får börja köra bil lite grann. Men säg inte det till F-kassan för då får du nog ta anställning som chafför;)

Jag ser oxå fram till Lördag. Skall bli kul att träffa alla som kommer.
admin
Christian Alfredsson
#7 - 6 december 2009 15:53
Du glömde att jag kommer förbi på måndag. Ska bli kul att få klart det sista på första utkastet på Nanoboken.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 7 december 2009 14:25
Du glömde att jag kommer förbi på måndag. Ska bli kul att få klart det sista på första utkastet på Nanoboken.

Det räknas liksom inte riktigt för det är ju jobb:d

Det var väl kul att du får börja köra bil lite grann. Men säg inte det till F-kassan för då får du nog ta anställning som chafför;)

Stjärnchaufför - för jag ser fortfarande stjärnor då och då - fast det kanske bara är bra att man får se lite stjärnor då och då :p

Intresset för "På spåret" verkar i alla fall fortfarande vara stort:d
#9 - 7 december 2009 18:47
Nanobok?! :confused: Vaddå, vad har jag nu missat?! :)
Första utkastet..hmm.. hinner ni klart så den ges ut innan jul så kan jag tipsa tomten ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 7 december 2009 19:45
Nanobok?! :confused: Vaddå, vad har jag nu missat?! :)

Första utkastet..hmm.. hinner ni klart så den ges ut innan jul så kan jag tipsa tomten ;)

Knappast - tänkte "översätta" den i jul, men siktar istället på månadskiftet januari-februari
#11 - 9 december 2009 07:05
Ja det där med F-kassa och ersättningar.... Politikers omdöme... :mad: Man måste vara frisk för orka kämpa för sina rättigheter emot deras j****la regler och paragrafer.
#12 - 5 januari 2010 21:31
Hoppas att Filip och Fredrik kommer till final detta år , dom är ju så otroligt duktiga.
Jan Guillou trodde att dom inte skulle ha en chans, Ändå har dom ju kommit längre än honom.

Annons