Hej, jag har sysslat med en del odling för skojs skull och det blir mer och mer för varje år som går. Ynglen har jag skänkt till vänner och bekanta eller möjligen accepterat en liten summa om de insisterar. Problemet är att nu börjar alla jag känner ha väldigt fullt i sina akvarium men jag vill inte sluta med mina odlingar ändå för det är riktigt kul.
Det känns inte så intressant att försöka sälja till okända privatpersoner utan jag funderar istället på att försöka sälja till en butik för att bli av med större mängder per tillfälle. Så jag undrar hur lätt (eller svårt) det är att få sälja till butiker och vad man bör tänka på när man förhandlar med dem. Fiskarna det handlar om är mest olika små tetror och liknande men jag har börjat så smått med lite större fiskar med.
Vad ungefär skulle vara rimligt pris för t.ex. glödbandstetror tror ni om man levererar säg 200 per tillfälle? Vilka fiskar är det stor efterfrågan på? Kräver de att man minst kan leverera 500 fiskar eller något sådant? Har de krav på hur de föds upp? Många frågor och få svar helt enkelt så om någon ville upplysa mig vore jag mycket tacksam. Jag ska gå och prata med de lokala handlarna så småningom men det vore kul att ha lite kött på benen innan dess så man inte blir lurad.
Ber om ursäkt ifall det här inte var rätt forumsdel, har inte varit här så länge..
Mvh,
Lars