övernatta i malmö

#1 - 29 december 2006 09:29
hej!
nästa helg ska jag till malmö och hämta ett akvarium. jag har ca 110mil fram och tillbaka , så jag måste övernatta i malmö.

nu undrar jag om någon vet något bra och framförallt BILLIGT ställe där man kan sova?

det behöver inte va inne i malmö utan det går bra efter vägen oxå, kör E6 från värmland.

kom gärna med tips.
#2 - 29 december 2006 09:50
F1 hotellen brukar vara billiga. Det ligger ett vid infarten vid Värnhem.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 29 december 2006 09:58
Ett rum där kostar 350 spänn natten - billigare går det nog inte att få det.
Sov där när jag var i malmö och höll förderag häromveckan och rummet var helt OK. Dock är det inte toalett och dusch på rummet och frukost ingår inte - McDonalds har dock hyfsad frukost och det ligger nästintill vägg i vägg med hotellet.
#4 - 29 december 2006 10:00
låter kanon det här. hur långt är det från värnhem till malmö?

är det ett enkelrum som kostar 350kr? vi är nämligen 2st som ska åka ner.
#5 - 29 december 2006 10:03
Äh, 110 mil går ju att ta på en dag ;)

Jag har sträckkört mellan Eskilstuna och Luleå (dock en mat och kisspaus på 10min och en tankning) ca 100mil på 11 timmar.
Kanske inget man bör rekommendera men nog kan man köra 110 mil utan att behöva övernatta om man sticker tidigt.
#6 - 29 december 2006 10:06
jag har funderat på det men jag vet inte om jag orkar. sen hade jag tänkt att besöka några affärer som har saltvattensgrejer när jag var där,, och jag har ingen lust att stressa heller.
#7 - 29 december 2006 10:10
låter kanon det här. hur långt är det från värnhem till malmö?

är det ett enkelrum som kostar 350kr? vi är nämligen 2st som ska åka ner.

F1 ligger vid värnhem precis där motorvägen tar slut/börjar.
när du kommer in i malmö (om man kommer via lund) så ser man McDonalds midhem, statoil modhem och F1 midhem.

ute i lomma har de zoogiganten som har saltvattenprylar.
#8 - 29 december 2006 10:11
zoogiganten ska jag åka till ja. är det långt dit från värnhem?
någon mer affär som jag inte får missa tycker ni?
#10 - 29 december 2006 10:55
Värnhem är en stadsdel i Malmö, precis vid infarten. Zoogiganten ligger vid första avfarten till Lund(från malmö), ca 7min med bil. Det finns säkert massor med bra butiker inne i Malmö.
#11 - 29 december 2006 11:19
Värnhem är en stadsdel i Malmö, precis vid infarten. Zoogiganten ligger vid första avfarten till Lund(från malmö), ca 7min med bil. Det finns säkert massor med bra butiker inne i Malmö.

finns bra butiker i malmö om har lite 'udda', men just saltvatten är det den i lomma som är bäst (nu är jag ingen 'saltis', men av det jag sett dvs).-
#12 - 29 december 2006 11:36
Ok, så det är bara salt som är av intresse. Tror nog också Zogiganten är överlägset på det området.
#13 - 29 december 2006 11:56
Fiske Och Fiskar vid kronprinsen har en del salt också. det varierar dock rätt mycket, ibland har de hur mycket osm helst, och ibland är det bara algfyllda kar med en ensam fisk i...
#15 - 29 december 2006 12:16
nej inte bara saltvatten som är av intresse, finns det någon bra sötvattensaffär oxå som är värt ett besök?
#16 - 29 december 2006 12:21
nej inte bara saltvatten som är av intresse, finns det någon bra sötvattensaffär oxå som är värt ett besök?

akvarietjänst på st:knuts torg har lite udda fisk rätt ofta.
bland annat malar i prisklass 35-500:-/st..
#17 - 27 mars 2009 14:48
hej!

nästa helg ska jag till malmö och hämta ett akvarium. jag har ca 110mil fram och tillbaka , så jag måste övernatta i malmö.

nu undrar jag om någon vet något bra och framförallt BILLIGT ställe där man kan sova?

det behöver inte va inne i malmö utan det går bra efter vägen oxå, kör E6 från värmland.

kom gärna med tips.

Hej!

Jag kan rekommendera Elite hotel Residens i Malmö, när jag bodde där betalade jag 572 kr för en natt. Det är ett enkelt hotell med bra läge och supertrevlig personal och helt ok frukost. Här kan du läsa mer om hotellet, men även hitta andra hotell i Malmö

Med vänliga hälsningar

Maria
#18 - 27 mars 2009 15:21
Om ni vill till en bra fiskaffär som en liten avstickare på vägen upp eller ner så rekomenderar jag åleds utanför halmstad, gå in på deras sida och kolla utbudet aleds.se.:)
#19 - 27 mars 2009 18:50
Hoppas att de sovit färdig nu bara, då tråden är över två år gammal:p...
#20 - 27 mars 2009 19:27
siken nit hihihihi:d:d:d:d
Undrar hur det gick för dom.
#21 - 27 mars 2009 19:27
ansjo skrev:
Hoppas att de sovit färdig nu bara, då tråden är över två år gammal:p...

HAhahahaha
#22 - 27 mars 2009 21:19
haha, måste varit ett riktigt kap på kar o köra så långt...

Annons