Överleva på Zoopet??

#1 - 16 april 2006 22:35
Hur överlever man på Zoopet.
Att överleva bland dessa amazonas!!!:-)
Tjejmaffia??
Överdrivet ego??
Självtillfredställelse???
Vänlighet???
:-) MVH Marita
Jag har alltid haft en tro om att människor är lika och att respekt är oavsett vem du är??
:;-)
Försöker faktiskt radera det här inlägget!
MVH Marita
#2 - 16 april 2006 22:37
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Vad menar du?? Tjejmaffia??[/COLOR][/FONT]
#3 - 16 april 2006 22:37
Var dig själv, var trevlig och busig så går det bra...:D
#4 - 16 april 2006 22:47
[quote=martal]Hur överlever man på Zoopet.
Tjejmaffia??
Överdrivet ego??
Vänlighet???
Jag har alltid haft en tro om att människor är lika och att respekt är oavsett vem du är??
MVH Marita[/quote]Håller med cobra i hans svar fast samtidigt har jag svårt att förstå vad du menar...
#5 - 16 april 2006 22:48
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Å då har amazongänget och tjejmaffian svarat då eller[COLOR=darkorchid]????[/COLOR][/COLOR][COLOR=darkorchid] Fasen Marita, du e ju som oss fast med lite mera konstiga tecken bara som jag aldrig kan förstå mig på!! [:o] ;)[/COLOR][/FONT]
#6 - 16 april 2006 22:53
----:-)
Borde radera det här inlägget också.
Busig????
Näpp:-)
MVH Marita
#7 - 16 april 2006 22:57
[quote=martal]----
Ursäkta mig men det här är en(elak) kommentar.
Borde radera det här inlägget också.
Busig:-)?????
:-) Bläää
Gärna deleted
MVH Marita[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä du gumman, ingen idé att va elak!!! [;)] Funkar inte så!![/COLOR][/FONT]
#8 - 17 april 2006 06:10
Tjejmaffia??
Överdrivet ego??
Vänlighet???
MVH Marita[/quote]

Hmm... fattar ingenting..:confused: :confused: :confused: .. Vad menar du egentligen????
#9 - 17 april 2006 07:48
Fattar inte heller vad du menar...:confused:
Tjejmaffian... menar du att det är fler tjejer än killar här? Jag tänker egentligen aldrig på om det är en tjej eller kille som svarar. Får lika bra svar från båda könen. :)
Det bästa är att vara sig själv och hellre förståss vänlig än elak!
#10 - 17 april 2006 07:56
Kvinnan är av ondo och det är delvis därför hon bör tiga i församlingen! ;)

/J *ironiska generationen*
#11 - 17 april 2006 08:13
[QUOTE=Joacim]Kvinnan är av ondo och det är delvis därför hon bör tiga i församlingen! ;)

/J *ironiska generationen*[/QUOTE]

Mannen är husets Konung, kvinnans plats är vid spisen.

*hänger på ironitåget* *tjuuut tjuuut*

;)
#12 - 17 april 2006 08:29
[quote=Bucket]Mannen är husets Konung, kvinnans plats är vid spisen.
;)[/quote]

Hmmm, få se nu... :rolleyes: Tjejerna i den här tråden har gett vettiga, konstruktiva svar... Killar vimsar med ironi..
Vad säger det...??? :rolleyes: :p
#13 - 17 april 2006 08:29
Marita
Känner du att alla är så mycket duktigare, är det så du menar? Så är det för alla i början, det är därför man frågar här och får så mycket bra hjälp.
Om inte förstår inte jag heller vad du menar.

Hur hade man klarat sej utan Zoopets Forum?
#14 - 17 april 2006 08:35
[quote=Birgitta W]Hmmm, få se nu... :rolleyes: Tjejerna i den här tråden har gett vettiga, konstruktiva svar... Killar vimsar med ironi..
Vad säger det...??? :rolleyes: :p[/quote]

Att kvinnor inte har humor...:D :D :D :D :D
#15 - 17 april 2006 08:42
Får nog i alla fall hålla med om att tjejerna inte känner igen ett troll...

OP'n har varken varit vettig eller konstruktiv (eller ens sammanhängande), så det finns ingen anledning att svara vettigt eller konstruktivt. Faktiskt tror jag inte man bör svara alls.
#16 - 17 april 2006 08:43
[QUOTE=hfh75]Att kvinnor inte har humor...:D :D :D :D :D[/QUOTE]

hihi :D
#17 - 17 april 2006 08:44
Vist finns det "ironiska peroner", "veta bäst personer", "blyga personer", "be om ursäkt personer"... Alla är vi olika. Jag har också dåliga dagar och kanske inte borde sitta framför datorn och glutta på zoopet.. :rolleyes: Det finns väll de som håller ihop mer här på zoopet och känner varandra på ett annat sätt än vad andra zoopetare gör. Det är väll inte förbjudet?

Nej Marita, ta och coola ner lite och skit i de personer som stör dig. Jag har själv ibland vart lite kinky, men det går över! :)

//Camilla
#18 - 17 april 2006 08:46
[quote=hfh75]Att kvinnor inte har humor...:D :D :D :D :D[/quote]

Jättekul... [:(!]

Okej! Den inbjöd jag till [:o] så jag får skylla mig själv!!! :p :D :)
#19 - 17 april 2006 08:48
[quote=hfh75]Att kvinnor inte har humor...:D :D :D :D :D[/quote]

DET är nog tur för gossarna det - hur skulle di små liven annars få till det?;)
#20 - 17 april 2006 08:59
[quote=C.Ciklid] Jag har själv ibland vart lite kinky, [/quote]

de ska man va hemma i sovrummet :p
#21 - 17 april 2006 09:08
[quote=Birgitta W]Hmmm, få se nu... :rolleyes: Tjejerna i den här tråden har gett vettiga, konstruktiva svar... Killar vimsar med ironi..
Vad säger det...??? :rolleyes: :p[/quote]

Ops alla killar är inte Ironiska, farligt å dra alla över en kant...:)
#22 - 17 april 2006 09:09
[QUOTE=Raven]de ska man va hemma i sovrummet :p[/QUOTE]

LOL

go raven go raven :D
#23 - 17 april 2006 10:25
[quote=Birgitta W]Jättekul... [:(!]

Okej! Den inbjöd jag till [:o] så jag får skylla mig själv!!! :p :D :)[/quote]

Japp, det var en straffspark..;)
#24 - 17 april 2006 10:27
[quote=Morellen]DET är nog tur för gossarna det - hur skulle di små liven annars få till det?;)[/quote]

Precis... tack för att ni finns älskade kvinnor...:p :p
#25 - 17 april 2006 11:36
Tjejmaffia??
Överdrivet ego??
Vänlighet???
MVH Marita[/quote]Jag förstår ingenting :confused: Alkohol inblandat? [B)]
#26 - 17 april 2006 11:43
ja fattar ingenting ja heller.
va pratar ni om egentligen?
martal, de där här va en väldigt skum tråd måste ja säga ;)

förklaring tack!
#27 - 17 april 2006 12:21
[quote=Bucket]Mannen är husets Konung, kvinnans plats är vid spisen.

;)[/quote]

Min sambo påstår att kvinnor har mindre fötter just för att de ska stå vid spisen...:p Behöver jag tillägga att han har många "stekpanneformade" blåmärken...? :D
#28 - 17 april 2006 12:35
[}:)]"I don´t trust anything that bleeds for a week and does not die" [}:)]
Sänker nivån ytterligare...
Jag tycker dock att de känns rätt könsneutralt på zpet förövrigt.
#29 - 17 april 2006 12:56
Jag förstår inte heller varför man skriver två inlägg i rad som man sedan helst vill radera... :confused:
Kan du inte försöka förklara hur du menade Marita?
#30 - 17 april 2006 12:58
[quote=Birgitta W]Jag förstår inte heller varför man skriver två inlägg i rad som man sedan helst vill radera... :confused:
Kan du inte försöka förklara hur du menade Marita?[/quote]

hehe nej de tänkte ja också på ;)
#31 - 17 april 2006 13:08
Första inlägget kan man aldrig radera - men väl ändra rejält.
Senare inlägg kan man ju radera.
Lärde jag mej den något krångliga vägen en gång:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=70883
:)
#32 - 17 april 2006 13:15
[QUOTE=Raven]de ska man va hemma i sovrummet :p[/QUOTE]
Ja ja.. ordagrant ;) De flesta vet att jag är lite pervers i mina inlägg utan att jag vet om det själv... ibland.. :rolleyes:
#33 - 17 april 2006 14:50
[QUOTE=Nitra98]Min sambo påstår att kvinnor har mindre fötter just för att de ska stå vid spisen...:p Behöver jag tillägga att han har många "stekpanneformade" blåmärken...? :D[/QUOTE]

vi är alla i samma situation . *tyck synd om oss tack*

å mycket blåmärken ;) :p
#34 - 17 april 2006 14:53
[QUOTE=NiXoN]
Jag tycker dock att de känns rätt könsneutralt på zpet förövrigt.[/QUOTE]

Ja det tycker jag med.. hur ska vi klara oss utan alla svar från Lenmar ,Marie J ,Morellen , Tant Nancy, C_Cikild Mfl Mfl.. å hur ska vi klara oss utan alla virriga kakadu trådar och svar och frågor från Birgitta_w ;)

Tack för att ni finns tjejer/damer/kvinnor

Wieee
#35 - 17 april 2006 14:54
[quote=Nitra98]Min sambo påstår att kvinnor har mindre fötter just för att de ska stå vid spisen...:p Behöver jag tillägga att han har många "stekpanneformade" blåmärken...? :D[/quote]

Så du menar att det är du som bestämmer hemma...???;)
#36 - 17 april 2006 14:55
[quote=Bucket]Ja det tycker jag med.. hur ska vi klara oss utan alla svar från Lenmar ,Marie J ,Morellen , Tant Nancy, C_Cikild Mfl Mfl.. å hur ska vi klara oss utan alla virriga kakadu trådar och svar och frågor från Birgitta_w ;)

Wieee[/quote]

Håller med... hade varit bedrövligt med bara karlar här...
#37 - 17 april 2006 15:51
[quote=Bucket]å hur ska vi klara oss utan alla virriga kakadu trådar och svar och frågor från Birgitta_w ;)[/quote]

Va? Vaddå :confused: Jag virrig??? Det vet jag inget om...:confused: [:-100] [:-117] :p
#38 - 17 april 2006 15:54
[QUOTE=Birgitta W]Va? Vaddå :confused: Jag virrig??? Det vet jag inget om...:confused: [:-100] [:-117] :p[/QUOTE]

:D
#39 - 17 april 2006 16:14
hehe
#40 - 17 april 2006 16:26
[QUOTE=Nitra98]Min sambo påstår att kvinnor har mindre fötter just för att de ska stå vid spisen...:p[/QUOTE]
En något värre version jag hörde någon gång för länge sen:
En kvinna skall hållas hårt mellan knytnäven och spisen/diskbänken...
upa
:)
#41 - 17 april 2006 16:56
Jag diskuterar gärna fruntimmer trots att jag inte försår mig på de små liven :D men vad tusan vill trådskaparen med denna tråd? Troll eller för mycket påskmust månne?
Överleva på Zoopet??
Det har jag inga problem med. Snarare problem att överleva utan ;)
#42 - 17 april 2006 16:57
Hej
Eftersom jag startat tråden får jag väl skriva en kommentar.
Jag hade iochförsig gärna raderat om det gått.
Jag funderade på vad jag skulle skriva men kan som ny på Zoopet:-) känna att en del är vänligare än andra.Vissa får du alltid svar av och av vissa känns det som du får kommentarer för sin egen skull.
MVH Marita
#43 - 17 april 2006 17:03
[quote=martal]Hej
Eftersom jag startat tråden får jag väl skriva en kommentar.
Jag hade iochförsig gärna raderat om det gått.
Jag funderade på vad jag skulle skriva men kan som ny på Zoopet:-) känna att en del är vänligare än andra.Vissa får du alltid svar av och av vissa känns det som du får kommentarer för sin egen skull.
MVH Marita[/quote]

Japp, gå ut på stan och fråga en handfull människor så får du se att vissa är vänligare än andra... Alla människor är olika. Vissa på det här forumet känner varandra irl men de flesta känner vi bara som det nick de använder. Har aldrig upplevt någon här som otrevlig däremot finns här många hjälpsamma människor. Och som i verkliga livet stämmer det bättre med vissa än med andra, beroende på intressen osv... Sen är det ju aldrig ens fel att två träter...
#44 - 17 april 2006 17:20
visst finns de otrevliga personer men det är ju bara o strunta i dom
#45 - 17 april 2006 17:39
Jag är oxå ny på Zoopet, och jag måste säga att jag bara blivit vänligt bemött. :) Svar på alla mina nybörjarfrågor har jag oxå fått. :) Ibland kan en del inlägg "spåra ur lite" ;)
#46 - 17 april 2006 17:42
Jag vet inte hur länge man är "ny" på forumet... martal har ju varit med sedan snart två år...
#47 - 17 april 2006 17:45
ny är ett definitionsmässigt ord skulle jag vilja påstå.

sen blir man ju aldrig fullärd heller utan det kommer nya rön och nya sätt att sköta sina fiskar och akvarier på.
#48 - 17 april 2006 18:00
[quote=erikthur]En något värre version jag hörde någon gång för länge sen:
upa
:)[/quote]

Kul?
Jag kanske överreagerar, men jag tycker att såna "skämt" är rent bedrövliga!
#49 - 17 april 2006 18:26
[quote=hfh75]Så du menar att det är du som bestämmer hemma...???;)[/quote]

Onej, han får bestämma så länge det överrensstämmer med mina åsikter! ;)
#50 - 17 april 2006 18:34
Ett skäl till att vi inte skall ha fler kvinnor i "ledande positioner" är att maktbalansen blir helt fel. Kvinnor är fenomenala på att få män att tro att de faktiskt har beslutat något själv... ;)

/J
#51 - 17 april 2006 18:38
[quote=Joacim]Ett skäl till att vi inte skall ha fler kvinnor i "ledande positioner" är att maktbalansen blir helt fel. Kvinnor är fenomenala på att få män att tro att de faktiskt har beslutat något själv... ;)

/J[/quote]

#52 - 17 april 2006 18:42
[quote=Nitra98]Onej, han får bestämma så länge det överrensstämmer med mina åsikter! ;)[/quote]

Samma som här då... men jag skulle inte byta sambo för alla pengar i världen..
Fast ibland vet jag att det är jag som bestämmer, jag får tex bestämma vilket kar jag skall byta vatten i först..:D
#53 - 17 april 2006 18:44
[quote=Joacim]Ett skäl till att vi inte skall ha fler kvinnor i "ledande positioner" är att maktbalansen blir helt fel. Kvinnor är fenomenala på att få män att tro att de faktiskt har beslutat något själv... ;)

/J[/quote]

Precis, dom är luriga, sluga, beräknande.... och helt fantastiska..
#54 - 17 april 2006 18:49
[QUOTE=gladys]Kul? Jag kanske överreagerar, men jag tycker att såna "skämt" är rent bedrövliga![/QUOTE]
Här är ett annat som kanske passar dej bättre då.
Kvinnan i huset får fatta alla små beslut.
Och det är mannen i huset som fattar alla stora beslut såsom...
...
...
Men när jag kommer att tänka på det har det nog aldrig varit tillfälle för att fatta några stora beslut egentligen.....
[:o]
Bilagor:
#55 - 17 april 2006 19:01
[quote=Bucket]Ja det tycker jag med.. hur ska vi klara oss utan alla svar från Lenmar ,Marie J ,Morellen , Tant Nancy, C_Cikild Mfl Mfl.. å hur ska vi klara oss utan alla virriga kakadu trådar och svar och frågor från Birgitta_w ;)

Wieee[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag är glad att du förstod att räkna upp tjejmaffian i rätt ordning med överstebarben först :D ! Eller pirayan eller vad man nu vill. Kalla mig gärna slöjstjärtsälskare med, det är helt OK!! :D ;) :p[/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tråden skapades ju i natt när vi brudar satt sent uppe, speciellt jag och Marie var väl som hyenor på associationstråden så jag vet inte om det kanske hade med saken att göra. Vilka efterverkningar det ble av denne tråda! [:o] [/COLOR][/FONT]
#56 - 17 april 2006 19:24
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag är glad att du förstod att räkna upp tjejmaffian i rätt ordning med överstebarben först :D ! Eller pirayan eller vad man nu vill. Kalla mig gärna slöjstjärtsälskare med, det är helt OK!! :D ;) :p[/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tråden skapades ju i natt när vi brudar satt sent uppe, speciellt jag och Marie var väl som hyenor på associationstråden så jag vet inte om det kanske hade med saken att göra. Vilka efterverkningar det ble av denne tråda! [:o] [/COLOR][/FONT][/quote]

:D :D ... Det borde krävas lite mer innan man kallas maffia...;)... Men det är alltså du som är gudmodern...?:p
#57 - 17 april 2006 19:29
[quote=hfh75]:D :D ... Det borde krävas lite mer innan man kallas maffia...;)... Men det är alltså du som är gudmodern...?:p[/quote]

man ska va snäll mot "familjen" ;)
#58 - 17 april 2006 19:32
mm gå inte in å reta någon som tillhör innersta-kretsen, mycket farligt...:)
#59 - 17 april 2006 19:33
[quote=Raven]man ska va snäll mot "familjen" ;)[/quote]

:D ja, man skall väl det.... vill inte vakna bredvid ett hästhuvud i morgon...:p
#60 - 17 april 2006 19:41
[quote=hfh75]:D ja, man skall väl det.... vill inte vakna bredvid ett hästhuvud i morgon...:p[/quote]

Eller ett fiskhuvud, för den delen...! Detta är ju "Tjejmaffian" vi talar om...! :D
#61 - 17 april 2006 19:45
[quote=erikthur]En något värre version jag hörde någon gång för länge sen:
upa
:)[/quote]:D Jag gilla då råa skämt!
#62 - 17 april 2006 19:51
[quote=Nitra98]Eller ett fiskhuvud, för den delen...! Detta är ju "Tjejmaffian" vi talar om...! :D[/quote]

Okej... Nån som vet hur man raderar alla sina tidigare inlägg.?? Börjar bli lite skraj...;)
#63 - 17 april 2006 19:51
glad att kvinnor inte styr världen ;)
http://jokeindex.com/images/WomenRuleWorld4.jpg
#64 - 17 april 2006 19:51
[quote=hfh75]Okej... Nån som vet hur man raderar alla sina tidigare inlägg.?? Börjar bli lite skraj...;)[/quote]

klickar på ändra och sen radera :p
#65 - 17 april 2006 19:52
[quote=Raven]glad att kvinnor inte styr världen ;)
http://jokeindex.com/images/WomenRuleWorld4.jpg[/quote]

:D :D :D :D
#66 - 17 april 2006 19:53
#67 - 17 april 2006 19:58
Spårat ut lite, eller? :p
#68 - 17 april 2006 19:59
nää vi är ju i "off topic" sektionen
#69 - 17 april 2006 19:59
Inte spårat ut mer än så här:
http://jokeindex.com/images/WomenRuleWorld3.jpg
#70 - 17 april 2006 19:59
[quote=Raven]klickar på ändra och sen radera :p[/quote]

Kanon... tur jag inte har lika många inlägg som dig att gå igenom...:)
#71 - 17 april 2006 20:00
[quote=erikthur]Inte spårat ut mer än så här:
http://jokeindex.com/images/WomenRuleWorld3.jpg[/quote]

Ja, vadådå? ALLA kvinnor vet att det där funkar utmärkt! :D
#72 - 17 april 2006 20:00
Tror du Raven raderat några inlägg???
#73 - 17 april 2006 20:01
[quote=Opus]Spårat ut lite, eller? :p[/quote]

Tycker du??? :D :D :D
#74 - 17 april 2006 20:02
[quote=erikthur]Tror du Raven raderat några inlägg???[/quote]

Nä, det tror jag faktiskt inte...:D :D ;) :p
#75 - 17 april 2006 20:05
[quote=hfh75]Tycker du??? :D :D :D[/quote]

Charmerande lite kanske ;)
#76 - 17 april 2006 20:11
[quote=hfh75]Nä, det tror jag faktiskt inte...:D :D ;) :p[/quote]

måste tyvärr säga att du har fel ;)
#77 - 17 april 2006 20:13
[quote=Raven]då tror du faktiskt fel.[/quote]

Då tar jag tillbaka det...;)
#78 - 17 april 2006 20:14
[quote=erikthur]Tror du Raven raderat några inlägg???[/quote]

Ja, några har han säkert raderat...:p :D
#79 - 17 april 2006 20:19
[quote=hfh75]:D :D ... Det borde krävas lite mer innan man kallas maffia...;)... Men det är alltså du som är gudmodern...?:p[/quote] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä... behöver inte kalla det för maffia, det blir så utrikiskt på nåt vis och internet är ju världsomfattande?!? Fast sedan är ju zoopet svenskt så jag tycker att den korrekta beteckningen borde vara "stim". Nä, jag vill absolut inte utnämna mig till gudmor men däremot som förste surkärring kanske?? Det brukar ju vara jag som surar till först och säger elaka saker. De andra små rara tjejerna är ju lite mer diplomatiska och bra mycket vänare i sitt sätt att uttrycka sig. Själv försöker jag bli så där snäll igen... Har jag lyckats eller?? (Säg ja nu...) Som det stim vi är, bestående av bara honor, med en enda ledarhane, Kjell Aquapappa, så behövs ingen gudmor. Vi delar alla lika i demokratisk anda och låter var och ens egenskaper lysa igenom. Så var inte orolig, det kommer inga fiskhuvuden på kudden. ...Än... :p [/COLOR][/FONT]
#80 - 17 april 2006 20:22
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Har jag lyckats eller?? (Säg ja nu...)[/COLOR][/FONT][/quote]

ja [:-117]
#81 - 17 april 2006 20:25
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid](Säg ja nu...) [/COLOR][/FONT][/quote]

Visst [:-10]
#82 - 17 april 2006 20:32
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Det brukar ju vara jag som surar till först och säger elaka saker. De andra små rara tjejerna är ju lite mer diplomatiska och bra mycket vänare i sitt sätt att uttrycka sig. Själv försöker jag bli så där snäll igen... Har jag lyckats eller?? (Säg ja nu...) [/COLOR][/FONT][/quote]

Hmm... har i och för sig bara varit medlem här ett år men jag har då aldrig hört eller sett dig vara sur eller grinig:confused: :confused: ... Diplomatisk kan ju vara en bra egenskap men jag tycker nog ärlig är ännu bättre.. Så snällare får nog andra svara på om du blivit... för mig har du varit snäll hela tiden...;)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=#9932cc][FONT=Verdana][COLOR=#000000][quote=Lenmar][/COLOR][/FONT]Så var inte orolig, det kommer inga fiskhuvuden på kudden. ...Än... :p [FONT=Verdana][COLOR=#000000][/quote][/COLOR][/FONT][/COLOR][/FONT]
Du kan väl säga till innan, jag lovar att ta mitt straff...;)
#83 - 17 april 2006 20:34
[quote=hfh75]Hmm... har i och för sig bara varit medlem här ett år men jag har då aldrig hört eller sett dig vara sur eller grinig:confused: :confused: ... Diplomatisk kan ju vara en bra egenskap men jag tycker nog ärlig är ännu bättre.. Så snällare får nog andra svara på om du blivit... för mig har du varit snäll hela tiden...;)

Du kan väl säga till innan, jag lovar att ta mitt straff...;)[/quote]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Aha... du är ute efter en hedersplats i stimmet??? :p Fixat!! [/COLOR][/FONT]
#84 - 17 april 2006 20:37
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Aha... du är ute efter en hedersplats i stimmet??? :p Fixat!! [/COLOR][/FONT][/quote]

Ja, det är klart, är kjell aquapappa den enda hanen så.... äldre hanar blir ju slöare med åren...:p
#85 - 17 april 2006 20:53
[quote=hfh75]Ja, det är klart, är kjell aquapappa den enda hanen så.... äldre hanar blir ju slöare med åren...:p[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Förstår att du känner dig stursk när aquapappa är på Malta!!! :D [/COLOR][/FONT]
#86 - 18 april 2006 03:11
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Förstår att du känner dig stursk när aquapappa är på Malta!!! :D [/COLOR][/FONT][/quote]

Precis.... såg ju min chans nu...:p
#87 - 18 april 2006 04:38
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Förstår att du känner dig stursk när aquapappa är på Malta!!! :D[/COLOR][/FONT]

Ordning i klassen, Kjell är vad jag vet inte på Malta detta året utan på Kreta :)
#88 - 18 april 2006 10:56
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä, jag vill absolut inte utnämna mig till gudmor... [/COLOR][/FONT][/quote]Livmoder kanske? ;)
#89 - 18 april 2006 11:18
[QUOTE=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Förstår att du känner dig stursk när aquapappa är på Malta!!! :D [/COLOR][/FONT][/QUOTE]

Nån måste juh va alpha hane ;)
#90 - 18 april 2006 11:30
Så du hfh75 såg chansen direkt att utse dig som alfahane, undra hur stursk du kommer vara när Den riktiga alfahanen kommer hem ;)
#91 - 18 april 2006 12:59
[QUOTE=Marie J]Så du hfh75 såg chansen direkt att utse dig som alfahane, undra hur stursk du kommer vara när Den riktiga alfahanen kommer hem ;)[/QUOTE]

Då kommer blode att stänka och hfh75 försvinner snabbt till skogs med "svansen" mellan benan.. och alla honor kommer att klättra på kjelle :D
#92 - 18 april 2006 13:22
[quote=Bucket]och alla honor kommer att klättra på kjelle :D[/quote]

tror inte frun i huset skulle tillåta de :p
#93 - 18 april 2006 14:12
[quote=Marie J]Så du hfh75 såg chansen direkt att utse dig som alfahane, undra hur stursk du kommer vara när Den riktiga alfahanen kommer hem ;)[/quote]

Japp, har väntat ett år på att han skall ta semester...:D :D :p
#94 - 18 april 2006 14:13
[quote=Bucket]Då kommer blode att stänka och hfh75 försvinner snabbt till skogs med "svansen" mellan benan.. och alla honor kommer att klättra på kjelle :D[/quote]

Hmm... risken är väl stor men jag ger inte upp utan kamp...:p :p :p
#95 - 18 april 2006 14:14
Känner mig dock inte som en alfahane... och har aldrig gjort...:p
#96 - 18 april 2006 14:29
[QUOTE=Raven]tror inte frun i huset skulle tillåta de :p[/QUOTE]

Då var vi tillbaka på ruta 1.. kvinnorna bestämmer.. så enkelt e det ;)
#97 - 18 april 2006 14:35
hehe detta var inte alls en urspårad tråd :D jodå kvinnan bestämmer åtminstone så länge de inte skadar mina intressen och då främst akvarierna ;)
#98 - 18 april 2006 14:38
[quote=Danne_K] jodå kvinnan bestämmer åtminstone så länge de inte skadar mina intressen och då främst akvarierna ;)[/quote]
Å andra sidan finns det risk för att det är först då som quinnorna tar det här med bestämmandet på allvar, bara för att jäklas!!!! [;)] :D
#99 - 18 april 2006 14:47
var är trådskaparen och vad handlar tråden om egentligen? nån som vet ?? har svårt o tro att den handlar om vem som e alfahanne :D
#100 - 18 april 2006 14:47
[QUOTE=sockerconny]Å andra sidan finns det risk för att det är först då som quinnorna tar det här med bestämmandet på allvar, bara för att jäklas!!!! [;)] :D[/QUOTE]

Haha :D
#101 - 18 april 2006 14:48
[QUOTE=andreassofus]var är trådskaparen och vad handlar tråden om egentligen? nån som vet ?? har svårt o tro att den handlar om vem som e alfahanne :D[/QUOTE]

De bara blev så :)
#102 - 18 april 2006 14:52
Alla som tror att hela Zoopets forum kommer att modereras KRAFTIGT vid Fohrmans hemkomst räcker upp en hand!!
*räcker blixtsnabbt upp handen!!*:D
#103 - 18 april 2006 14:54
[quote=sockerconny]Å andra sidan finns det risk för att det är först då som quinnorna tar det här med bestämmandet på allvar, bara för att jäklas!!!! [;)] :D[/quote]

hehe är de dina egna erfarenheter? har du inge pli på kvinnan :D ;)
#104 - 18 april 2006 14:55
*räcker upp handen*
#105 - 18 april 2006 14:56
[quote=sockerconny]Alla som tror att hela Zoopets forum kommer att modereras KRAFTIGT vid Fohrmans hemkomst räcker upp en hand!!
*räcker blixtsnabbt upp handen!!*:D[/quote]

[:-116]
#106 - 18 april 2006 14:59
[quote=Danne_K]hehe detta var inte alls en urspårad tråd :D jodå kvinnan bestämmer åtminstone så länge de inte skadar mina intressen och då främst akvarierna ;)[/quote]

precis, hur man än vänder och vrider på det står en kvinna där nånstans :rolleyes:

[quote=andreassofus]*räcker upp handen*[/quote]

inte jag, 2händer ner
#107 - 18 april 2006 15:00
[quote=Danne_K]hehe är de dina egna erfarenheter? har du inge pli på kvinnan[/quote]
Jo, men likväl som vi män kan ha en fallenhet för att i grupp (ofrivilligt?) skapa en alfa-kamp (mäta kroppsdelar, fisa högst osv..), så har kvinnor en fallenhet för att (förmodligen inte lika ofrivilligt) vilja bestämma saker.,,[;)]

Makes sense??? Nä, jag tänkte väl det!!! :D
#108 - 18 april 2006 15:12
hehe gäller bara att få dom att tro att det är dom som ville ha fler akvarier spela på lite moderskänslor osv... titta dom har lekt å va synd nu kommer nån av dom andra elaka fiskarna äta upp alla fisk bäbisarna ;)
#109 - 18 april 2006 15:34
Man ska ju inte sätta folk i fack beroende på kön eller ålder :) Alla är ju individer, och vem som bestämmer hemma varierar nog. Att försöka hitta nå´n sorts kompromiss, där båda hjälps åt att bestämma och ta beslut, och man eftersträvar jämvikt och jämlikhet, då blir det nog bäst. Själv har jag nu ingen kvinna som jag kan bestämma ihop med. Han som bestämmer här heter Rufus, och har fyra ben och en svans ;)
#110 - 18 april 2006 15:59
[quote=Micke_A]Man ska ju inte sätta folk i fack beroende på kön eller ålder :) Alla är ju individer, och vem som bestämmer hemma varierar nog. Att försöka hitta nå´n sorts kompromiss, där båda hjälps åt att bestämma och ta beslut, och man eftersträvar jämvikt och jämlikhet, då blir det nog bäst.[/quote]

[:-106] Bra skrivet!
#111 - 18 april 2006 16:06
Mycket bra. Detta koncept funkar bäst i vardagen, var så säker.
#112 - 18 april 2006 16:11
[quote=svea]Mycket bra. Detta koncept funkar bäst i vardagen, var så säker.[/quote]

annars får man runda stekpanne formade blåmärken ;)
#113 - 18 april 2006 16:49
[QUOTE=Raven]annars får man runda stekpanne formade blåmärken ;)[/QUOTE]

japp ;)
#114 - 18 april 2006 17:19
Det första min sambo fick av mina föräldrar var en brödkavel... Antagligen hade de gett upp och överlät ansvaret om min uppfostran på "min" kvinna.

Och kan man tänka... Den långhårige, rökande teaterapan blev(välj själv, alla svaren är sanna):
1.uhm... en långhårig, rökande teaterapa
2. Moderat
3. Tvåbarnspappa
4. Gladare över att ha ärvt ett tjockt skallben

/J
#115 - 18 april 2006 17:46
[quote=Raven]annars får man runda stekpanne formade blåmärken ;)[/quote]

#116 - 18 april 2006 17:48
[quote=Danne_K]hehe gäller bara att få dom att tro att det är dom som ville ha fler akvarier spela på lite moderskänslor osv... titta dom har lekt å va synd nu kommer nån av dom andra elaka fiskarna äta upp alla fisk bäbisarna ;)[/quote]

Hur gör man då om det är tvärtom? Här är det kvinnan (dvs jag) som inte vet några gränser när det gäller akvarium och "herrn i huset" som förtvivlat försöker hålla ner antalet...Hur får man en man att inse att det behövs fler akvarium??? :p
#117 - 18 april 2006 17:55
[quote=Nitra98]Hur får man en man att inse att det behövs fler akvarium??? :p[/quote]

kan ju alltid köra med "inte idag, jag har huvudvärk" ;)
#118 - 18 april 2006 18:31
[quote=Nitra98]Hur gör man då om det är tvärtom? Här är det kvinnan (dvs jag) som inte vet några gränser när det gäller akvarium och "herrn i huset" som förtvivlat försöker hålla ner antalet...Hur får man en man att inse att det behövs fler akvarium??? :p[/quote]

Smitta honom med akvariebaciller! (sök upp Tant Nancys eminenta tråd "att fostra en akvarienörd" för handfasta tips

Annons