Tummen:
Men hur länge kan jag ha alla i akvariumet då? Det växer ju till sig relativt snabbt, blir det inte för många till slut?
Svårt att ta med de till vännerna när jag bor en 10 mil från de, studerar på annan ort än där jag kommer ifrån.
Tror några försvann i natt, det var väl lite glupska. Jag sörjer dock inte. Testar foder som ska räcka länge nu, då jag inte kommer vara i lägenheten över jul, dock är det inte särskilt förtjusta i den så jag vet inte hur det blir.
Långtidsfoder riskerar att ta livet av alla dina fiskar[:o], on det blir så att de inte gillar det så ligger det och ruttnar istället. Be någon kompis mata över jul istället....[8D]
Ungefär en vecka utan mat klarar de säkert, men blir det längre så kan man göra portioner som eventuella blom/fiskvakter bara kan hälla i. Ingen risk för överutmatning då alltså.
Som en jämförelse kan du ju höra om ett av mina akvarier:
20-30-talet vuxna guppy, 10-talet vuxna platy + 50? yngel i olika storlekar av de sorterna, ett par ancistrus, c:a 10 pansarmalar. Volym kring 60 liter. Kunkar perfekt.....:)
Vill du ta med fiskar till vännerna 10 mil bort kan du lägga fiskarna i en påse i en frysväska så de håller värmen, naturligtvis utan kylklampar då...;)