<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag vill gärna att statistik följer med när det gäller bannervisning samt bygga ett administrationsverktyg.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Hmm. Okej!
Vad är det man vill ha statistik på då? Det enda som jag tycker att man kan lagra är:
Tidpunkt, Banner som visas, Medlem som är inloggad (om det är en inloggad). Det blir 3 st fält =)
Ett datetime och 2 intfält. Borde inte generera så stora datamängder tycker jag. Men då det är Access så kanske det kan bli rätt så tunga saker =/
Eller har du löst det att du har en räknare för varje banner som uppdateras för varje gång en speciell banner laddas?:)
Kanske snart dags att lägga upp webbsystemet som frames?
Att ni har 3 st frames:
Översta med logotype, banner.
Mellersta med menyer.
Sista innehåller själva sidan. Då slipper man ladda menyer, banners etc varje gång man ska in på en sida. Då kan man också begränsa antalet gånger den behöver köra bannerscriptet.
Då kan man ha en Autorefresh som uppdaterar sig kanske en gång var 5e minut, eller vilket tidsintervall man nu väljer.
Vad tros om det?
Mvh Fredrik