Oväntade Yngel

#1 - 18 januari 2006 19:52
Idag bestämde jag mig för att rusta upp mitt akvarium. I det hade jag endast två kamphonor och det såg lite tomt ut. Åkte två gånger till djur affären för att få det fint (köpte både växter och fiskar).

Till min förvåning när jag tittade till det nu i kväll så såg jag två yngel simma omkring. Räddade dem genast från en av kamphonorna som simmade lite oroväckande nära och hade dem i syn.

Vad ska nu göra? Har aldrig (medveted) tagit hand om yngel så jag vet inte vad jag ska göra!

Ynglen är antagligen från en svärdbärar hona, de ända honorna i akvariet (om man inte räknar med neontetrorna och Kamphonorna och ynglen är ungefär lika stora som tetrorna och jag har ingen kamphane)

Har dem enskilt och jag vill naturligtvis att de ska leva.
Hjälp mig om ni vet.

Issa.
#2 - 18 januari 2006 20:20
men klarar dom sig inte i det stora karet om dom är lika stora som neontetrorna ??

men om du nu har dom i ett eget kar så är det la bara att mata med vanlig mat när dom är så strora !! mata med nykläckt artemia om du vill att de ska växa fort !
#3 - 18 januari 2006 20:30
De är lika stora som tetrorna men alla de andra fiskarna är väldigt mycket större.
#4 - 19 januari 2006 06:27
Hur stora e din tetrer 2-4cm ? Då e de lungt, om dom e de.

Annons