[font=Tahoma][size=4]Jag skulle vilja veta vilka olika typer och färger som det finns av alla mollyarter.[/size][/font]
[font=Tahoma][size=4]Såg iallafall sk ballongmollys i zooaffären idag och de tyckte jag simmade väldigt klumpigt. Såg även vackra segelfensmolly men de har väl högre krav än svärdbärarna och mollysarna på ph och salthalten eller har jag fel?[/size][/font]
[font=Tahoma][size=4]Jag bor i Västerås och tycker att det är svårt att få tag i riktigt fina molllysar för jag vill inte ha black mollys även fast de också är fina.[/size][/font]
[font=Tahoma][size=4]Hur många mollysar, svärdbärare, ancistrusar ev. scalarer kan jag ha i ett 200l och vilka växter förutom svärdplanta rekommenderar ni?[/size][/font]
[font=Tahoma][size=4]Såg i en zooaffär idag något äckligt nämligen ca 7st akvarier där de flesta fiskar låg på botten och flämtade i klungor speciellt platyna ( över ca 30st i varje) och mollysarna och därför köpte jag inget men jag har aldrig sett något liknande!!![/size][/font]
[font=Tahoma][size=4]Annars brukar man ibland kunna se någon fisk som är död eller som verkar må dåligt men inte så många på en gång.Tyvärr hade de fina segelfensmollys och vita mollys men inte vågar man köpa där.[/size][/font]
[font=Tahoma][size=4]Måste man ha ett speciellt yngelakvarium eller kan ynglen klara sig i stora akvariumet om det finns tillräckligt med växter? Hur ofta gör ni rent akvariumet , är en gång i veckan för mycket?[/size][/font]