[QUOTE=kvert]Den absoluta majoriteten av alla LFS som jag har sett säljer nästan uteslutande vanliga fiskar som ciklider, discus, tetror osv. Finns det någon affär eller hemsida där man säljer ovanliga eller speciella fiskar?
Finns det något intresse för sådana fiskar här på zoopet?
mvh Gustav[/QUOTE]
Vadå vanliga fiskar - det finns mängder av ovanliga ciklider och tetror i handeln och i grossisternas prislistor. Besökte t.ex. en grossist för några veckor sedan och hittade där ett stort antal arter som jag aldrig sett tidigare och då har jag ändå dagligen pysslat med fisk i uppåt 30 år.
Tycker nog också att man hittar rariteter i de flesta störrre akvarieaffärer - bara man letar så. Självklart så är dock de allra vanligaste fiskarna de som dominerar stort i affärerna eftersom det är de som de försörjer sig på.
haha, både min mor och flickvänn reagerar häftigt på att "testfiskarna" jag har nu kommer bli en del av födan för de kommande fiskarna, lite elakt känns det ju kanske också :S Men naturen är ju sånn, äta eller ätas.
Naturen är inte alls sådan - där finns det möjlighet för bytena att gömma sig. Om det inte fanns det så skulle arten inte existera.