<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Mike_Noren: Hur många fiskar har hittills strukit med? Verkar det vara ett mönster eller kan det kanske bara vara slumpen?<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jag har ju haft sjukdom i akvariet, så det är lite knepigt att säga, men minst tre fiskar har varit synbarligen friska och ätit på kvällen, men varit döda med fastsugen otocinclus på morgonen. Det är tänkbart att flera av de jag trott dött av sjukdom blivit 'mördade'. Den senaste, platyn, var bara extra misstänkt, eftersom den inte bara åt utan var i full fart och försökte para sig med honan senast kl. 2 i natt.
Under senaste veckan har dessutom två fiskar hoppat ur akvariet på natten. Ingen fisk har ens försökt hoppa på dagen, vilket tyder på att nåt har försatt dem i panik under natten, och de enda nattaktiva fiskar jag har är ottosarna.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Det märks ju iaf när du flyttar på dem..<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Japp, det är tanken. Upphör de märkliga natt-aktiviteterna nu när jag lyfter ut ottosarna, då... tja, då hoppas jag att ottosarna kommer att trivas i mina svärföräldrars trädgårdsdamm. Synd i så fall, jag gillade ottosarna. De var mycket lugnare och mycket bättre på att äta alger än mina siameser (fast den mest psykotiske av siameserna var en av de fiskar som hoppade ut och dog, så det är rätt lugnt i akvariet nu ändå).
Mer besvärligt är om de mystiska dödsfallen INTE upphör. Då vete fasen vad jag skall göra.
(Ha! Jag lade ner gurka och halva ärtor i morse. Min siames och ett antal snäckor har hittat dem och äter på dem, men ingen av ottosarna har gjort mer än nosa på dem. Är detta beteendet hos algätande fiskar som svält i över en vecka? I think not!)