[QUOTE=Johannaj66;n2375723]Tack för tipset! :) Jag har samma problem med mina ottosar. Jag har haft i ärter men dom äter inte av dom. Jag ska testa med broccolli också. Kokar du den först?[/QUOTE]
Eftersom tråden är lite gammal och jag inte vet om trådstartaren är aktiv här längre dristar jag mig till att svara: När jag matar mina räkor med grönsaker (inkl broccoli) lägger jag dem i kokhett vatten tills de blir ordentligt mjuka, annars blir de liggande i akvariet ett bra tag innan räkorna klarar av att slita sönder dem. Gissar att Otocinclus också föredrar något liknande.
När det gäller just Otocinclus såg jag ett tips på nätet om att helt enkelt odla alger åt dem: Ta en burk akvarievatten, lägg i en sten eller två, och ställ i ett soligt fönster. (Förmodligen kan man snabba upp algtillväxten genom att hälla i nån droppe växtnäring.) När stenen är algbeväxt, lägg den i akvariet. Byt ut stenarna allteftersom att de äter upp algerna. Mata med grönsaker och algtabletter samtidigt så kanske de till slut börjar smaka på dem. Så tänker jag iaf göra med mina, när de nu flyttar in! :)