Osram Fluora ??

#1 - 22 augusti 2004 09:18
Någon som vet vad detta är för rör? De satt i när jag köpte mitt 375L kar. Är de bra?
#2 - 22 augusti 2004 10:08
Jag har använt dem, satt i när jag köpte mitt kar också. Tycker personligen att de ger ett mycket fult ljus, varmt/gulaktigt. Men, skall tydligen vara bra för växterna.
#3 - 22 augusti 2004 11:09
hmm jo växterna verkar trivas. Satte i ett power glo i mitt yngelkar och funderar på att smäcka i det i mitt stora kar med men vet inte vad jag ska kombinera med... Skall ha två rör:
Powerglo + ??
#4 - 22 augusti 2004 11:21
Prova med ett AquaGlo eller ett Aquarelle, de är lite rödare och kombinationen blir bra med det lite blåare PowerGlo. Aquarelle rören är ljusstarkare upplever jag det som och enligt tidigare inlägg här på forumet ska det även vara bra till växter. Har PowerGlo och AquaGlo i mitt lilla 112 liters men där var jag tvungen köpa en reflektor för att ljuset inte blev tillräckligt starkt.

/Niklas
#5 - 22 augusti 2004 21:02
Osram Fluora 77 som säljs på bauhaus här ett spektra som är mycket likt grolux. Men precis som det sägs så är det inte så naturligt ljus utan väldigt rosa.
#6 - 22 augusti 2004 23:47
Jag använder Osram floura 77 till det mesta. Jag anser att ett par sådana stödda av ett eller flera kallvita rör ger ett helt underbart ljus och vad tillväxten beträffar så har jag en tillväxt på ca 100% per vecka med bara ca 0.5 W/L belysning med reflektor så jag kan nog rekomendera dom rören varmt.

Färgen gör sig även riktigt bra i svartvattenkaret..

Annons