Oseriös Bilhandlare!!!

#1 - 6 september 2006 19:47
På söndagen så tittade jag på nätet,letade efter sjusittsig buss,hittade en till bra pris och rätt mil.Perfekt tänkte jag ringde bilhandlaren och berättade att jag var väldigt intresserad av den.Då hans fru berättar att det är många som är itresserande av den håll den till mig säger jag

kommer dit dagen efter köper den för 38 000kr får 28 000kr för min gammla volvo kanon pris tänker jag provkör den går kanon kan inte köra den så långt för det rengnar något så kopiöst så jag kör tillbaka den och köper den.På kvittot så skriver han RENOVERINGS OBJEKT..EJ GARANTI

jag frågar varför han skriver så så gör man nu för tiden säger han nu vet jag hur konsument lagen säger så jag tänker inte mer på det .Kör där ifrån i rengnet kör till en mack ska tanka den får inte upp locket får strunta i det för det rengnar så mycket på mig där var inget tak nämligen.Kommer ut kör vidare då plötligt så smäller det BÄGGE torkarbladen ramlar av medan
bilen börjar hacka något så kollosalt ner med rutan ut med huvet för att se vägen bara in på en mack igen får upp locket häller i 15 Liter går in och ska köpa torkarbladet finns inte till den modellen på macken.

Kör där i från då bilen börjar hacka igen jag precis tankat den tänker jag,jag vill bara hem sent på kvällen hade det blivet,får fixa det i morgon med bladen hackandet tänkte jag att det var luftfiltret som var igensatt efter som
hela bilen blev full av små.små björke pollen kan man säga

.Dagen efter tisdag startar bilen kör ner till billagret får tag i torkarblad kollar även filtret där såg jätte fint ut kör hem igen hinner upp precis för backen där hemma då hela växellådan rasar på bilen.Där står man som ett fån och tänker vad har jag köpt!!!!Ringer bilhandlaren och förklarar vad som har
hänt han totalblånekar att det var fel på bilen innan jag hade köpt den massa bråk uppstår i telefonen hela tiden hävdar jag att jag har rätt att häva köpet som han hela tiden förnekar.Jag vill prata med din fru säger jag hon kommer till telefonen jag förklarar vad som har hänt hon håller helt med mig om allt hon säger vi måste följa konsumentlagen.

Kom hit säger
hon med bilen hur frågar jag det går inte att växla ju då får ni stå för ett bilsläp säger jag då gubben tar telefonen och säger det s.... vi i för f.. Jag går ut och ser efter om jag kan få i en växel det går att lägga i trean den växelen kör jag i två mil tills hela bilen tvärstannar på E22 får ringa en kompis som får komma och bogsera mig till macken längre bort.

Jag tänker
det känns precis som soppaknas han kommer jag tankar bilen går igång märkligt jag tankade 15 liter och har kört max 4 mil.Smäller i en växel kommer dit då värsta tumoltet bryter ut mellan han och mig frun kommer utspringande och stoppar det det lungnar ner sig vi går in och börjar prata
om det inträffande om bilen frun håller med mig om allt medan han säger tvärt om

.Vi bestämmer att i morgon(Idag onsdag)ska jag komma igen och få tillbaka min bil plus dem 10000 kr som jag betalade i mellan.Kommer dit i dag då han på nytt blånekar mig bilen efter som han har gjort vid
den,tvättat-bytat däck-hällt på TVÅ LITER OLJA då bråk uppstår igen jag tänker hela tiden vad är det här han får behålla fälgarna med dem nya däcken så jag fick dem gammla tillbaka kan man säga.Så nu står min gammla volvo 855 96 under carporten har aldrig varit så glad att se den igen.

...Ps det kvittar hur en bilhandlare skriver på kvittot så har du som
konsoment alltid rätt men det finns dem som inte vet det och det är dem som blir lurade efter som han skrev ren obj ej garanti så tror många att han har rätt men det har han inte..Är det några fler som har varit med om något liknande så skulle jag hemskt gjärna vilja höra det:D dessa två dagarna kommer jag aldrig att gömma plus jag har lärt mig en läxa för livet att man ska ta tid på sig vid bilköp:)
#2 - 6 september 2006 20:08
ett litet tips bara.. dela upp texten i mindre stycken.. ingen människa orkar läsa den där gröten ;) inte ja i alla fall
#3 - 6 september 2006 20:09
Kom på det sen också,inte äns jag orkade läsa vad jag hade skrivet
#4 - 6 september 2006 20:25
Bättre
#5 - 6 september 2006 20:30
kanske redigera inlägget? :) (fast jag har läst)
#6 - 6 september 2006 20:33
Nu börjar det bli för avacerat för mig bättre än så kan jag inte göra det..Ha ha
#7 - 6 september 2006 20:41
Du gjorde rätt som lämnade tillbaka bilen! [:-106]

Och du är bättre på att hantera billhandlare än att redigera inlägg! :p
#8 - 6 september 2006 20:44
Birgitta W skrev:
Du gjorde rätt som lämnade tillbaka bilen! [:-106]

Och du är bättre på att hantera billhandlare än att redigera inlägg! :p
Som du säger nu när jag har varit så duktig igen:D att ändra
#9 - 6 september 2006 20:47
Och det blev en klar förbättring! Om än lite svårt att förstå uppdelningen i stycken. Avbrott mitt i en mening. Inga versaler...

:D Men BRA!!! :D
#10 - 6 september 2006 20:47
Det jobbigaste var att han hela tiden sa koppla in konsumentmannen då hela tiden sa han detta precis som han fattade att det tar tid med sådana ärenden och att köparen i regel inte orka att driva det vidare
#11 - 6 september 2006 20:49
Birgitta W skrev:
Och det blev en klar förbättring! Om än lite svårt att förstå uppdelningen i stycken. Avbrott mitt i en mening. Inga versaler...

:D Men BRA!!! :D
Avbrott mitt i en mening sa du det var det jag ändrade trodde jag:D

Annons