[QUOTE=Opus]Tja, det är juh inte som diskus precis ;)
Jag vet inte om jag behåller mina oscar heller, kommer absolut inte att behålla alla tre.
Det finns juh andra stora syd-amerikanska ciklider som inte är lika brutala (hittade inte ett bättre ord) Har fullvuxna chokladciklider själv och dom är mycket trevliga och framförallt lugna, har jag marmor scalarer också och efter att de kom in i 540l akvariet har dom vuxit och blivit mycket imponerande.
Om du vill ha afrikanska ciklider finns det juh snäcklekare, behöver bara ett litet akvarium, från 30l, dom skall vara mycket trevliga och interessanta fiskar. Jag vill gjärna ha ett snäcklekar kar men jag har inte övertygat flickvännen tillräckligt.:p[/QUOTE]
Har ett prinsessan från burundi lekkar. Runt 75 yngel idag :) Riktigt fint. Har tyvärr lite alger i det.
Det blir nog malawi eller jordätare tror jag... Helst malawi. Men det blir så dyrt :( Allt måste ju byggas om. Ny bakgrund, sand, köpa nya stenar. Suck... Det enda positiva med köra malawi är att vattnet är ganska basiskt här... Så det hade fungerat bra.
Discus. Oj. Jag har lärt mig mycket :P Det är en sak som är säker. Men dyrt blev det... Suck. Får nog mogna ett par år till i akvarienördigheten innan jag tar mig an discus igen :P
Vad har du mer i karet med chokladcikliderna? Marmorscalerna gick där eller?