öronål!

#1 - 19 juni 2005 13:29
hej jag köpte en öronål tog hem den la påsen i vattnet, efter en timme släppte jag i den i vattnet. den såg pigg ut hela eftermiddan och kväll nästa dag va den riktigt slö låg i ytan hela dagen peta lite på den men den ville inte va med. dan efter det va den dö fattar inte varför nån som har en aning varför den dog?
#2 - 19 juni 2005 21:14
dåliga vattenvärden kanske ?

hur stort kar andra invånare ?
#3 - 19 juni 2005 22:10
vatten värdena är bra.

övriga invånare är 3 silverhajar 3 rödfenade hajar två (små) segelfens pleco 2 afrikanska klogrodor 1 öronål (som lever) 2 malar vet ej riktiga namnet kan bara en bit (hästnos) nånting

150liters hörn kar
#4 - 19 juni 2005 22:15
150L är alldeles för lite till en öronål dom vill ha 700L

den kan ha blivit skadad i transporten händer.

är det så att du sällan gör vattenbyten så kan skillnaden i vattnets egenskaper va tillräckligt för att döda en fisk men tror det skulle gå fortare än 1 dag.
ph skillnad till exempel.

du kan ju alltid gå tillbaka till butiken.
en del butiker kör med "dör fisken inom 10dagar för du en ny" sen gäller dom vanliga garanti reglerna som gäller vid tv köp till exempel även akvariefiskar.
#5 - 19 juni 2005 22:35
ok hmm konstigt det där med 700 liter affären hade tre st i ett 60 liters + typ tre fyra scalarer så det är nog som du säger nått med vattnet men det är lite knepigt det oxå för det va inte mer än en vecka mellan jag köpte den ena och den andra bytte vatten innan han kom. den innan lever j*vel mår hur gött som helst käkar som en tok även mindre invånare som jag släpper i med jämna mellanrum. konstigt är det i allafall tack för dina svar mannen!

Annons