Öron ål

#1 - 29 november 2004 19:57
har en öron ål som smet var borta i 3tim nu beter han sej konstigt.han var lite torrr men jag lade honom i handfatet med lagom varmt vatten då började han leva igen kan dom klara sej han är 30cm
han nadas tungt och ligger vid ytan.han brukar följa mitt finger men nu ser han mej inte kan han ha blivit blind
#2 - 29 november 2004 20:10
:( låter inte bra!

Jag hade två stycken förut och en av dom hoppade ut. Dom ska klara flera timmar ovan för vattnet men min låg på golvet i ca 30-60min och den betede sig likadant. Den var slö och var vid ytan, ibland försökte den simma ner men det verkade som om den hade en massa luft i sig som gjorde att den flöt upp. Min blev piggare under den första halvtimen som den var i vattnet, men den dog senare samma dag.

Min vara också ca 30 cm. Nu har jag eltejt på alla hörn så att den andra inte ska sticka.
#3 - 30 november 2004 19:56
Uh.. tejpa inte för bra bara.. då får du ingen luftcirkulation, o då dör de av syrebrist likförbaskat. man brukar rekomendera vanlig blå filtermatta tillskuren så att den går o klämma i hålet istället.. så kommer inga fiskar ut, men luft in.

Hoppas ålen klarar sig
B!
#4 - 1 december 2004 00:03
Nä inte så bra om det blir för tätt [xx(]

Hur har går det?
#5 - 1 december 2004 07:00
Om du har ett sjukakvarie ha honom där under uppsikt mjukt vatten bra cirkulation och frysfoder till honom så med lite tur får du honom i gång.

Annons