Orginalfärg till fotoskrivare.

Maffia666
#1 - 19 oktober 2007 18:27
Köpte för ett tag sedan en HP-fotoskrivare och nu har 2 färger tagit slut och frågan är om man ska köpa HPs orginalfärg eller en billigare kopia. Om det är någon stor skillnad på orginal och kopia, och om någon har erfarenhet utav detta?
Tacksam för alla svar;).
MVH maffia666
#2 - 19 oktober 2007 18:45
har inte erfarenhet av din skrivar MEN , har en canon som jag har köpt kompatibla patronar til , skit, kommar aldrig att köpa annat än org. patronar. fick köpa en ny skrivar
mvh janne
#3 - 19 oktober 2007 18:51
Och för mig är det tvärtom, jag köper endast kopior numera då priset inte går att jämföra på denna världsdel.
Nu skriver jag inte ut foto på den skrivaren för då skulle jag satsa på originalpatroner. Jag har dock inte en HP men en Canonskrivare.
Maffia666
#4 - 19 oktober 2007 19:15
Tack för snabba svar! Köpa ny skrivare det lät inte roligt:(. Jo jag har tänkt använda färg till foto i första hand, så jag sattsar nog på orginalfärg. Skillnaden var inte mer än ca 33 spänn per patron så det är ju inte så mycket då jag inte skriver ut så många foton. Var lite nyfiken bara hur andras erfarenhet varit. Tack än en gång ansjo och janne dansk.
#5 - 19 oktober 2007 19:28
De färgpatroner du får med när du köper ny skrivare innehåller betydligt mindre mängd bläck än de original patroner du köper.

/HP Photosmart 3210
Maffia666
#6 - 19 oktober 2007 20:04
c90368 skrev:
De färgpatroner du får med när du köper ny skrivare innehåller betydligt mindre mängd bläck än de original patroner du köper.

/HP Photosmart 3210
Jasså? Det var intressant att höra. När vi köpte skrivaren så ingick inte några patroner utan vi fick köpa dom extra.
/HP Photosmart D7160.
#7 - 19 oktober 2007 20:18
Min levererades med ett hemdatorpaket. Färgen tog slut oroväckande fort. Köpte därefter original "stora" patroner, om jag minns rätt. Fanns i alla fall olika storlekar på svart patron. Dessa har hållit betydligt längre än de som följde vid leverans.
Maffia666
#8 - 19 oktober 2007 21:26
c90368 skrev:
Min levererades med ett hemdatorpaket. Färgen tog slut oroväckande fort. Köpte därefter original "stora" patroner, om jag minns rätt. Fanns i alla fall olika storlekar på svart patron. Dessa har hållit betydligt längre än ”original”.

Okej ska kolla upp det, Tack så mycket för tipset.
#9 - 20 oktober 2007 10:36
Jag jobbar på en support för bland annat skrivare (jag jobbar för en av världens största dator tillverkare), och många kunder ringer till oss efter dom har tex köpt inkclub patroner, dom får felmeddelande på skrivaren, vi råder dom givetvis att köpa orginal patroner (våra original är för övrigt billigare än inkclubs) men ibland vill det sig så illa att icke original patroner lyckas fördärva skrivaren, det sitter kontakter på patronerna och dom har ibland lyckats hamna fel på icke original och kortsluter printern så den inte kan känna av patronerna eller helt enkelt inte klarar av att skriva ut. köper man original så gäller garantin om patroner skulle fördärva printern. nu kan jag bara tala av egen erfarenhet, så det finns garanterat folk med annan uppfattning.
Maffia666
#10 - 20 oktober 2007 19:53
Backman skrev:
Jag jobbar på en support för bland annat skrivare (jag jobbar för en av världens största dator tillverkare), och många kunder ringer till oss efter dom har tex köpt inkclub patroner, dom får felmeddelande på skrivaren, vi råder dom givetvis att köpa orginal patroner (våra original är för övrigt billigare än inkclubs) men ibland vill det sig så illa att icke original patroner lyckas fördärva skrivaren, det sitter kontakter på patronerna och dom har ibland lyckats hamna fel på icke original och kortsluter printern så den inte kan känna av patronerna eller helt enkelt inte klarar av att skriva ut. köper man original så gäller garantin om patroner skulle fördärva printern. nu kan jag bara tala av egen erfarenhet, så det finns garanterat folk med annan uppfattning.
Ja ha där ser man, ja då ska man hålla sig till orginal;).
Undrar hur många det är som vet om det med garantierna, jag hade ingen aning iallafall. Tack för tipset!
#11 - 21 oktober 2007 20:25
Vem är så dum att lämna in en skrivare som slutatade fungera vid byte till 3e-parts patroner, med just 3e parts patroner?!?!?! ;)
Med tanke på hur ofta jag själv skriver ut något så är det nästan bättre att köpa en ny skrivare varje gång. Visst man får indre bläck med (om man får något alls) men hela skrivaren är ju billigare än nya patroner :D
#12 - 22 oktober 2007 11:37
jag sitter på en telefonsupport, och det är väldigt ofta kunder får problem, visserligen tar det ett tag för dom att erkänna att dom har icke orginal, men efter som att vi har vissa rutiner så kommer det fram till sist ändå =)

heeke skrev:
Vem är så dum att lämna in en skrivare som slutatade fungera vid byte till 3e-parts patroner, med just 3e parts patroner?!?!?! ;)

#13 - 22 oktober 2007 18:08
Hur du ska lyckas ta reda på det via telefon kan jag inte förstå.
Om du menar att det märks när man lämar in den så får du lura någon annan än mig att man överhuvudtaget tittar på en pryl som kostar mindre än 2000kr ny för kunden = ett par hundralappar för leverantören. Det kostar mindre att bara skicka en ny oavsätt.

Annons