[QUOTE=gjordavljus]...Tror du inte att det går att få igång växtligheten såpass att det produceras tillräckligt med syre?[/QUOTE] Tyvärr - det har jag absolut ingen aning om. Däremot tycker jag att 5 liter är för litet - även för räkor.
Om du byter vatten så ofta häller du väl ut mycket av den gödning växterna behöver vilket borde minska syreproduktionen. Har du bra balans borde du väl kunna göra vattenbyten relativt sällan. Jag kan tänka mig att det nästan räcker med avdunstningen?? Eller...
Vet ej. Det verkar dock att växterna trivs, de ser bra ut (bättre än i min 54 liters) och växer otrolig mycket. Jag har slarvat lite senaste veckorna och ligger nu på vattenbyte var 5te/6te dag.
Och om du måste "dammsuga" så matar du ju på tok för mycket väl...
Nej - det tror jag inte - utan cirkulation och filtrering möglar nästan allt. Jag matar i egentligen bara lite med spirulinga flingor och algtabletter då och då. Oftast är det bara skräp från rengöringen av 54ers innefilter som räkorna tycker är rena kalaset.
Hursomhelst. Ditt minikar kommer säkert blir kanonsnygg och jag tror också att du kommer får en brabiobalans i det men vill du ha räkor i det så rekommendera jag att du byta ut "flaskan" mot något större.
Hejhopp. Ralp