online affär

#1 - 7 februari 2004 22:48
Vet någon nån bra svensk akvarie affär där man kan beställa grejer hem från internet?
#2 - 7 februari 2004 22:57
pwss.nu

Mvh Jari
#3 - 7 februari 2004 23:04
kiitos
#4 - 7 februari 2004 23:04
www.hjortgatanszoo.se
#5 - 7 februari 2004 23:07
tack den där sidan verkar vara bra [8)]
#6 - 7 februari 2004 23:11
<font color="red">Vilken verkar vara bättre?

PWSS.nu har allt möjligt förutom växter, mycket bra priser!

Hjortgatanszoo specialliserar sig på växter och växt tillbehör. </font id="red">
#7 - 7 februari 2004 23:18
jag tyckte att Hjortgatanszoo verkade bättre
#8 - 7 februari 2004 23:34
Hjortgatans har leveransproblem med framförallt växter men de är ändå absolut bäst på växter.

PWSS är ett kanonföretag det också och där har du mycket större möjlighet att få en snabb leverans ifrån om de har grejjerna på lager (slå en signal o säg att det är brådis). De verkar också ha lättare för att få tag på saker då de arbetar väldigt mycket på kontakten med leverantörerna. De kan ta in allt som de större svenska grossisterna har på förfrågan.

Låt inte den fula hemsidan avskräcka dig. [:)]
#9 - 8 februari 2004 00:27

http://www.akvarieshopen.com/

Är en mycket bra affär.
#10 - 8 februari 2004 08:46
1. Ungefär hur länge får man vänta om man bor i södertälje och beställer en massa grejer?
2. Får man allt på en gång eller en sak då och då?
3. Kan man lita på pwss alltså får man det man beställer?
4. Hur mycket är portot?
EX: Säg att jag köper en reflektor 100kr + ett ljusrör 110kr =210kr vad får jag betala totalt sen när jag hämtat det?
#11 - 8 februari 2004 09:28
300-350kr kan jag tänka mig. Frakten brukar ligga på en sådär 80-90kr och sedan om du inte vill betala i förväg så tillkommer det ju postförskott på 40kr.
Men kanske inte ens borde svara som jag inte har egna erfarenheter ifrån pwss.
Men www.akvarielagunen.se skickade med bussgods och då kostade det bara 50kr i frakt men tog längre tid.

MVH Markus
#12 - 8 februari 2004 09:39
Man får väl hämta istället för att låta pwss frakta.
Det lär vara det billigaste alternativet.
Hur gör man då?
Beställer man och sedan hämtar man vet någon?
Svara då exakt hur man gör.
#13 - 8 februari 2004 09:51
Han kör en tur i veckan åt Stockholms hållet. Står på första sidan en liten bit ner. Läs också "Köpinformation" där står det om att hämta själv.
#14 - 8 februari 2004 09:57
Okey tack missade det.

Men det som står på köpinformationen på avhämtning är bara 1 rad och inte mycket till hjälp.

Men ca 1 tur i veckan till södertälje är vad jag kalar JIPPI...
Äntligen lite tur.
TACK TACK KERMIT!!!!
#15 - 8 februari 2004 10:23
andreaS
det var nog mest för att dom hade en så himla fun hemsida som jag blev lite tveksam.
Man ska ju inte döma en bok by its covers men ibland är det svårt [:-34]
Ska ge sidan en chans till
#16 - 8 februari 2004 10:36
håller med dig..om de inte ens orkar lägga ner 1 dag på att göra en hemsida så.... *S*
säga vad man vill, men utsidan ÄR viktig =)
#17 - 8 februari 2004 10:45
har precis köpt ett 375l kar ,,bakrund ,,möbel,ytterfilter,sand av pwss

säger bara en sak..bättre service har jag nog inte fått på någe annat ställe..kommer i fortsättningen att köpa allt därifrån
#18 - 8 februari 2004 11:03
JR
Dom borde ju lägga ner lite mer tid på att få sidan liiite snyggare. Man får ju inte nå seriöst intryck direkt [;)]
det är synd
#19 - 8 februari 2004 14:26
Kan man kanske tycka, men servicen och utbudet är utmärkt och har man väl lärt sig hitta på sidan är det inget problem.
Ungefär som med alla andra butiker, där man brukar handla hittar man det man söker och byter man butik får man leta.
#20 - 8 februari 2004 17:00
Ursprungligen skickat av beskyddaren

JR

Dom borde ju lägga ner lite mer tid på att få sidan liiite snyggare. Man får ju inte nå seriöst intryck direkt [;)]

det är synd

Patrick och Suss lägger sin tid på kundkontakt och den slår allt + låga priser + snabba leveranser. Att de sedan inte hinner bry sig om "ansiktet utåt" kan ses som negativt (som reaktionen ovan :o/)... men det kommer kanske så småningom. Jag bryr mig inte ett dugg om hemsidans utseende, jag hittar det jag letar efter och finns det inte så är det bara att höra med Patrick. Jag har bara positiva erfarenheter av att handla därifrån.
#21 - 8 februari 2004 18:01
<font color="red">Jag har handlat ifrån PWSS tre gånger, alla gånger har det varit fraktfritt, sist sa han att det var så nära jul så han var snäll [;)]

I och för sig så bor jag på Gärdet i Stockholm, men frakten ska egentligen bli 50kr.</font id="red">
#22 - 8 februari 2004 18:18
www.guldfisken.se

Kanon!
#23 - 8 februari 2004 18:39
Hej.
Det står på pwss startsida att dom ca 1 gång i veckan åker ut till bla Södertälje. =)
Och då blir ju frakten billigare om man timar med denna leverans så är det några Södertälje bor som ska köpa nåt på pwss så kan vi ju tillsammans göra frakten minimal.
Är det någon zoopet medlem i Södertälje som brukar eller skulle vilja köpa från pwss hör då gärna av er.
#24 - 8 februari 2004 18:51
Ursprungligen skickat av Jeza

www.guldfisken.se

Kanon!

Har inte provat nätbutiken... finns liksom ingen anledning när jag bor så pass nära och ändå kilar in där ca var tredje vecka [:D]
Men billigare än PWSS är Guldfisken inte...
#25 - 9 februari 2004 11:26
www.guldfisken.se
#26 - 9 februari 2004 19:21
Klara&gt; tss.. var tredje vecka?
Jag som bor ändå närmre än dig är där nästan var tredje dag känns det som ;)
Det är nog sant att det inte är billigare än PWSS men det är inte långt ifrån.
Har inte beställt själv via nätet (förståeligt?!) men enligt rykten ska det vara hyggligt billig frakt och gå snabbt och smärtfritt :)
#27 - 9 februari 2004 19:29
maila pwss.nu om du undrar något (tex frakt) så svarar dom, mitt fluval 3+ var nästan 200kr billigare där än i min butik i stan...

har inte fått paketet än men vågar ändå rekomendera dem=)
#28 - 9 februari 2004 22:11
Jeza: Bodde jag i Kalmar så skulle jag väl bosätta mig på Guldfisken och vara pank för jämnan ;O)
#29 - 10 februari 2004 12:33
Jag har funderat på att köpa ett nytt större (kanske 300L) akvarie med möbel och hela köret. Jag kollade med PWSS och de ville ha över 300spänn i frakt. Lite väl häftigt tycker jag, då jag bor i jönköping, bara en timme ifrån Linköping.
#30 - 10 februari 2004 22:13
Om du tycker 300 spänn är för dyrt kan du väl hämta det själv!
Hyra av kärra, bil, restid, troligen hjälp att bära in det, det är inte dyrt !!!
#31 - 11 februari 2004 00:50
Jag bor i södertälje, har handlat från pwss och kag måste medge att servicen är över förväntan.
Dom lokala handlarna får synd nog vem som helst att verka bra...
#32 - 11 februari 2004 15:10
Varför tycker ni att PWSS sida är så dålig.. Titta på en del andra sidor hur de ser ut.. Fattar inte. Visst viss info kunde vara bättre på produkterna, men det är ju bara att söka på nätet... Fraktkostnaderna är ju de som leverar (fraktbolagen, posten) som tar.. Sidan fyller sin funktion och det tycker jag räcker. Dessutom är det ju bara att ringa till dom, de är ju j... trevliga. Nej det är för mycket gnäll bara
#33 - 11 februari 2004 15:16
PWSS är suveräna, jag har handlat av dem ett flertal gånger både med hemkörning och postpaket.
#34 - 22 februari 2004 21:53
Tycker deras sida är bra.Inge tjafs med massa plugin och skit.Saker som rör sig och låter.Det man kanske skulle kunna önska sig är en sida med länkar till de tillverkare de är återföräljare för så man kan kolla in specarna på grejjorna
Fredrik
#35 - 22 februari 2004 22:11
Skickar PWSS produkter långt? Typ ett akvarium till Umeå? Använder de bussgods? Någon som testat?

MVH
/Jens

Annons