Omväxling till Malawi

#1 - 13 november 2006 17:59
Sent ska syndaren vakna heter det och det är vad jag gjort nu.
Zoopetväst gänget var hemma hos Mike i Höganäs och då fick jag se detta underbara akvarium med Malawi och jag blev väldigt förtjust.

Jag har hand om ett MP 450 liters på jobbet med måtten 150*60*50 som jag haft SA i och tänkte göra om det till Malawi och då till frågan: Vad ska jag ha för sorter i detta och hur många av varje bör jag ha, samt fördelningen på könen.
En art som jag gärna vill ha är A. Jacobfreibergi och jag vill även gärna hålla mig till de arterna som inte blir så stora.
Tacksam för svar!
#2 - 15 november 2006 09:07
Jadu, det är inte lätt. Det finns sisådär 1000 att välja på :) Om du gör en sökning på artbeskrivningarna på zoopet (visa som bilder) kan du ju ge lite förslag på vad du vill ha så kan vi ju säga vad som passar och inte passar med Aulonocara...
#3 - 15 november 2006 16:38
Jag har fått tag i BTN´s guide om Malawi, och där finns en hel del godingar som jag sett ut. Affären som jag handlar i ska till grossisten på söndag och hämta fisk och han skulle plocka ihop till mig så jag hoppas att det löser sig.
#4 - 15 november 2006 16:41
finns många fina aulonocaror som är väldigt fina. även näbbceklider är fina som inte blir så stora.. glöm inte o lägga upp massa bilder bara :)
#5 - 16 november 2006 07:57
Labeotropheus trewavasae (liten näbbciklid) och Labeotropheus fuelleborni (stor näbbciklid) är ganska stora för att vara mbunas och kan vara ganska elaka också, speciellt den större. De kanske inte är den bästa partnern till Aulonocaror, som är ganska mesiga, även om just Aulonocara jacobfreibergi är en av de tuffare.

Det funkar säkert men kanske inte hade varit mitt förstaval, iallafall inte Labeotropheus fuelleborni som är rätt bufflig.

Annons