ömsar grodor skin?

#1 - 26 november 2006 19:05
bara en fråga gör dem de? tacksam för svar
#2 - 26 november 2006 19:41
Klogrodor ömsar iaf. Tror dock inte att pilgift och liknande gör det, dem gjorde iaf inte det n'r jag hade pilgift :P
Hur det är med övriga grodor vet jag inte :)
#3 - 27 november 2006 07:43
Alla grodor ömsar skinn. När det gäller pilgiftsgrodor kan man se detta tidigt på morgonen, det brukar se lite märkligt ut när de kränger av sig det gamla skinnet och käkar upp det. Somliga tror att det är nåt fel på grodan då.
#4 - 27 november 2006 08:30
okej så det är inget farlig om min klogroda gjorde det? ja blir livrädd när ja såg att det kom hud ifrån h*n
#5 - 27 november 2006 08:48
BengtO skrev:
Alla grodor ömsar skinn. När det gäller pilgiftsgrodor kan man se detta tidigt på morgonen, det brukar se lite märkligt ut när de kränger av sig det gamla skinnet och käkar upp det. Somliga tror att det är nåt fel på grodan då.

Intressant! Hur ofta gör dom det?
Bilagor:
#6 - 27 november 2006 10:56
Nu kan det hända att jag kommer ihåg fel, men jag har för mig att iallafall pilgiftsgrodor gör detta ofta. Varje dag? Man ser iallafall det som oftast när man nu har tid att kika på dem på morgonkvisten.
#7 - 29 november 2006 21:05
har bara sett att det hängt lite löst skinn från min grodas fot då och då. äter alla grodor upp sitt gamla skinn? har nämligen inte sett någor flytandes runt i akvariumet

Annons