Hej!
Jag är en person som tycker om att ligga på rygg med händerna bakom huvudet och drömma. Ofta drömmer jag om olika projekt jag vill dra igång. Dessa projekt rör sig ofta om akvarier av någon anledning. :)
Men ibland är det ju så att ens drömmar inte är så verklighetsförankrade, det kan till och med vara så att det är direkt olämpligt att genomföra. Men, som Tom Waits sjunger, "you're innocent when you dream..."
Tänkte det kunde vara kul att höra vad ni andra kan ha för möjliga/omöjliga akvariedrömmar? Det kan vara vad som helst, fantasin sätter gränserna! Jag tycker själv det är ganska befriande att ibland få drömma om saker utan att behöva fundera på om det är genomförbart eller ej, och nu syftar jag på akvarier och inget annat, hehe..
Själv har jag en återkommande dröm. Jag är väldigt intresserad av olika landskapsbilder, såväl på makro- som mikronivå. Naturen själv skapar de vackraste landskapsbilderna tycker jag, men ibland kan det vara väldigt effektfullt med kontrasten konstgjort-naturligt. Mer effektfullt är det, tycker jag, när man kan se vår förgänglighet i relation till naturens oöverträffade livskraft och obändighet, jag tänker då på t.ex. gamla övervuxna ruiner, eller nedlagda fabriker med murgröna växandes genom fönstrena. Det finns många exempel.
Så, min dröm är helt enkelt följande: I ett akvarium, som antagligen får vara på ca 20 kubik, ha ett gammalt bilvrak efter t.ex. en Volvo PV. Tänk er ett stim på tusentals tetror eller liknande glida genom den krossade vindrutan, eller varför inte ett par ciklider som har sin lekplats i handskfacket. Bilderna blir många...
Denna dröm lär väl förbli en dröm som så många andra. Men man sover sött på den i alla fall...
Någon annan som vill dela med sig av sina akvariedrömmar?
MVH
Kalle