Omöjlig kombination?

Rififi
#1 - 14 november 2007 09:35
Har inte haft akvarium sen jag var liten och tänkte starta upp ett nu. Ca 100L. Vill ha Zebraciklider. Vill också ha nån typ av levandefödare t ex. Black molly, är det möjligt?
#2 - 14 november 2007 13:14
Rififi skrev:
Har inte haft akvarium sen jag var liten och tänkte starta upp ett nu. Ca 100L. Vill ha Zebraciklider. Vill också ha nån typ av levandefödare t ex. Black molly, är det möjligt?

Vet inte riktigt hur zebracikliderna är men du lär nog inte få behålla särskilt många yngel från levandefödare.Läste nyss om zebracikliderna och de vill ha MINST 250 Liter så det är nog inte att rekommendera att stoppa ner dem i ett 100L akvarie.
#3 - 16 november 2007 20:18
Zebraciklider blir ganska stora och är aggresiva och revirhävande så jag tror inte att black molly kommer att må så bra tillsammans med zebror speciellt inte i ett sånt litet akvarium.
Rififi
#4 - 19 november 2007 18:50
Nu verkar det som om det där 100l inte blir av. Får se mig om efter ett annat och större. Anledningen till att jag undrar är för att jag har för mig att jag läst någonstans att zebror skulle gå ihop med Platys. Tänkte att molly och platy är liknande fiskar...

Annons