ommöblering

#1 - 4 september 2006 11:48
har fått ett gäng ny växter = om möblering i karet.
Det blir en ganska omfattande möblering, flytta grottor/stenar och plantera om växter mm. vad rekomenderar ni, ska jag låta fiskarna vara kvar eller flytta över dom i en balja eller nåt under tiden? räknar med att vara klar på en halvtimme.
#2 - 4 september 2006 12:07
Jag brukar alltid låta fiskarna vara kvar i karet när ja möblerar om i det;)
har 7 diskusar i karet å dom klarar sig..
vad har du för fiskar i karet?:)
#3 - 4 september 2006 12:42
Scalarer, Blå Ciklid, FjärilsCiklid och några malar. Tror nog oxå att det går bra.
Bilagor:
#4 - 4 september 2006 12:48
om man använder långsamma och försiktig rörelser så stressar man ju inte fisken så mycket....
#5 - 4 september 2006 13:18
Har malawiciklider i mitt akvarium. Jag låter dem alltid vara kvar när jag ändrar om. De blir helt galna när jag är o möblerar om o grejar i akvariet, leker som sjutton! :) Man får som sagt ta det lite lugnt o inte stressa dem för mycket, då brukar det gå bra.
Lycka till med ommöbleringen!
#6 - 4 september 2006 15:00
Japp.:)
Det är bara å köra på;)
#7 - 4 september 2006 16:46
sen var det de här med HUR!.... ush vilken idetorka man har nu, växter finns, rötter finns, skiffersten finns, nå andra mörka stenar finns, en liten dödskalle finns samt en "Gibbon.grotta"
Tycker alla kar man ser är så snygg men själv får man ju inte till det så... kan inte nån komma till mig å fixa de ;)
#8 - 4 september 2006 19:40
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=3&op=ishowcase&category=0&vol=1

brukar kolla denna sidan för inspiration.. Mest växtakvarier dock.
#9 - 4 september 2006 19:48
va! kollade där men ingen hade en dödskalle i karet???? humf! får nog fortsätta övertala ungarna att den inte passar in i karet ;)
Svetter, tack för länken, där fanns det inspiration...
#10 - 4 september 2006 20:32
Tycker det blir mest skitigt i karet försöker undvika det när det gäller ommöblering men fisken tåler det tydligen så varför inte

Annons