idag efter att vi köpt våra 4 nya scalarer så var det dags för att byta vatten... köpte juh två nya rötter i förrgår så de har stått i vatten sen dess.
Iaf så gjorde jag 50% vattenbyten i alla karen och bytte "pinne" och gummimojänger på impellern till mitt eheiminnerfilter i 54:an
I 250 litarn rev jag upp alla fula växter förutom vallisnerian... satte ner de nya rötterna för att se hur det blev vilket resulterade i att jag tog upp alla stora stenar jag hade i karet... blev inte snygg med dem i... då upptäckte jag att den ena roten inte vill sjunka... så den fick jag använda en sten för att tynga ner.... ser inte så kul ut det heller men det är juh bara temporärt.....
sedan blev det att rensa växter... var inte många som jag behöll så det får nog bli nån slags växtinköpsrunda nån dag... planterade iaf de nya svärdsplantorna som jag oxå köpte i förrgår...
Fyllde i vatten o sen koppade jag in de nya scalarerna....
De nya rötterna gjorde verkligen succé hos ancistrusarna... vilket var meningen... jag hoppas att det kan bli lite lugnare nu mellan dessa två herrar.
Blev rätt bra resultat tycker jag...
Ha det gott!!
*Kramizzz*
M.