Tankvärd fråga från Berglin
Inte jag heller - även om i stort sett allt juridiskt sett är preskriberat.
;)
sockerconny skrev:Hey, varför inte börja ta drogtester i riksdagen? :D
solbacka skrev:Jag tycker det är lite häxjakt på de nya ministrarna. Varför har det inte varit så här innan? Jo, jag vet Mona S affären men ändå? Jag tycker det får vara nog nu och låt de arbeta med det de ska, allt är bara pinsamt. Sedant är det stort :(:( att de ska höja skatten på bensin, disel och eldningsolja. Detta skulle ju inte ens miljöpartiet göra för de tyckte ändå priserna var dyra för råoljepriset har gått upp så mycket.
solbacka skrev:F.d. kulturministern hade en chans att avskaffa tv-licensen, kan undra varför hon inte gjorde det? Det är en sjuk kostnad, betala för tv-innehav...Bara för staten vill ha koll så vi ser rätt program...den kostnaden skulle de dra på skatten istället...Jag ser nästan aldrig på 1an och 2an och lyssnar inte på de statliga radiokanalerna heller.
solbacka skrev:Jag tycker det är lite häxjakt på de nya ministrarna. Varför har det inte varit så här innan? Jo, jag vet Mona S affären men ändå? Jag tycker det får vara nog nu och låt de arbeta med det de ska, allt är bara pinsamt. Sedant är det stort :(:( att de ska höja skatten på bensin, disel och eldningsolja. Detta skulle ju inte ens miljöpartiet göra för de tyckte ändå priserna var dyra för råoljepriset har gått upp så mycket.
solbacka skrev:Jag tycker det är lite häxjakt på de nya ministrarna. Varför har det inte varit så här innan?
stene skrev:En månad sen är detta glömt om dem.
kaj.p skrev:Håller iofs med Kjell. Klart man skall tåla en granskning men frågan är om media är det rätta att göra det? Man ser ju bara att tv licenser o barnvakter får spaltmeter mot vad t.ex nordkoreas kärnvapenprov får.
Så man kan sedan undra var pressens fokus ligger, känner bara att man måste sovra mer o mer i det man läser oavsett vem som granskas.
jarinen skrev:Tv o Radiolicens är något jag betalar med nöje och har alltid så gjort främst av ideologiska skäl. TV som är oberoende kan visa program och dokumentärer utifrån vad som är viktigt, inte vilka annonsörer man har och vilka hänsyn man måste ta för att man lever på just reklamintäkter.
Det är viktigt för demokratin ungefär på samma sätt som biblioteken är, alla i samhället skall ha tillgång till mångfald o kvalite. Att nuvarande regering uppenbarligen vill ha bort public service konceptet gör mig därför rasande!
Det är väl mångfalden som stör de tittare som påstår sig aldrig se på public service TV, likaväl är det alltid program i densamma som är i topp när det gäller tittande. Nyheter för döva eller nyheter på samiska exempelvis är inte avsedda för den stora massan liksom. Vem av de reklambaserade kanalerna skulle visa nåt sånt? vem skulle annonsera i dessa program?
Mvh Jari
kaj.p skrev:Tror snarare att de vill att individen själv skall få välja o inte påtvingas en kollektiv åsikt. Förklara annars var för det är ok med reklam i fyran medan ettan o tvåan kan ha sponsarade program . Sedan på biblioteket har jag fritt val vill jag inte låna kostar det inget. Tv licensen kostar uppåt 1900 kr per år oavsett om jag kollar eller inte
Kjell Fohrman skrev:Jag vill inte heller betala till miljardslöseriet som spektaklet EU innebär
Azur skrev:kaj.p: Öhm... Vilka varor menar du är billiga i Sverige jämfört med i Tyskland? Dalahästar?
Och varför skulle barnfamiljer gynnas av att priserna hela tiden stiger?
kaj.p skrev:Basvaror, kläder livsmedel. Innan Eu tog man med sig hela matförrådet när man skulle på sverigesemester För att det var dyrt här. Nu är det inte så utan tvärt om. Gekås i Ullared är snart känt i hela nordtyskland o nu släpar man varor hem stället. (Inte alkohol dock) :D Var tydligen otydlig i min skrift. Det är ju just det att de inte stigit här i samma omfattning som i våra grannländer som ej är med i Eu. Som gynnar barnfamiljen Priserna på Island har dragit iväg med 30 % mer jämnfört med svenskt prisindex. Norge skall vi inte tala om.
Opus skrev:Norrmänn är 30% rikare än svenskar, utan EU ;)
kaj.p skrev:Tror snarare att de vill att individen själv skall få välja o inte påtvingas en kollektiv åsikt. Förklara annars var för det är ok med reklam i fyran medan ettan o tvåan kan ha sponsarade program . Sedan på biblioteket har jag fritt val vill jag inte låna kostar det inget. Tv licensen kostar uppåt 1900 kr per år oavsett om jag kollar eller inte
peter_m_jonsson skrev:Hittar vi bara olja under Gotland så kan vi nog matcha dom;)