om guppy hannen får en endlers hona

#1 - 24 april 2007 10:42
vad får jag då?
om jag tar en jungfruhona och sätter ihop med min slöjstjärts hanne, vad får jag då?
förutom en saligblandning då:-)
#2 - 24 april 2007 10:46
Guppyyngel;)!
#3 - 24 april 2007 12:22
hahahahahaha :D
#4 - 24 april 2007 18:35
finns bara ett säkert sätt att få svar. prova. men personligen vill jag inte blande dem två. tycker man skall hålla stammarna skilda åt men det e upp till dig.
#5 - 24 april 2007 18:39
polysperma skrev:
vad får jag då?

om jag tar en jungfruhona och sätter ihop med min slöjstjärts hanne, vad får jag då?

är det en vildfrom, den honan du har??.....tycker som wierdalien...hålla stammarna för sig själva och inte blanda dem......men du kommer iaf att få en salig blandning...och förmodligen om du får ett yngel som blir en hane så är det nog stor sannolikhet att du kommer få en hane i samma färger som sin pappa...nästan iaf :p
#6 - 24 april 2007 19:37
eller en endler me udda färger å konstiga fenor. en ful hybrid i värsta fall.
#7 - 24 april 2007 19:38
Hmm...

Jag skulle nog ta en endlers hane till guppyhona isf... endlers är ju så små emot guppy... borde väl bli svårt med så stora yngel??? Och stackars tjej att få den där jätten i hälarna [:o]

Jag har ju odlade endlers men de köpte jag på Akvarielagret i Bromma... Jättefina... ser ut som endlers men större och har endlers egenskaper... ;) Men odlaren visste säkert vad han/hon gjorde...
#8 - 24 april 2007 21:11
Detta är vad jag fick.
http://i158.photobucket.com/albums/t118/icejoy_photos/Stora%20karet/Mellan%20karet/4.jpg
Nu är bilden tyvärr väldigt liten men man ser i alla fall formen och det gula i fenan.
Vet inte vad jag ska kalla formen, någon som vet?
#9 - 25 april 2007 06:58
Guppysoppa

polysperma skrev:
vad får jag då?

med endlers som dominant, och ska man bara hålla dom för eget bruk så ska väl det inte innebära problem, märkta med hybrid,ej odlingsvalör om du ska skänka bort ett gäng..
#10 - 26 april 2007 10:08
nja är nog inte ren endlers i 54an utan en långt tbx hybrid.........
hannarna är för stora för att va endlers. men stammen har vart intakt sen långt tbx...... nu va jag bara nyfiken om jag plockar ur en hona å parar med min slöjguppy och inte blandar tbx henne med stammen.
tänkte om man kunde få typ lyrstjärts formade fenor med svart teckning:)
#11 - 26 april 2007 12:44
polysperma skrev:
nja är nog inte ren endlers i 54an utan en långt tbx hybrid.........

hannarna är för stora för att va endlers. men stammen har vart intakt sen långt tbx...... nu va jag bara nyfiken om jag plockar ur en hona å parar med min slöjguppy och inte blandar tbx henne med stammen.

tänkte om man kunde få typ lyrstjärts formade fenor med svart teckning:)

Själv har jag fått en avbild av sin far av en endlersliknande hybrid, och som väldigt unga var dom fullt förväxlingsbara med renrasiga endlers. Visserligen vackra dom också men inte så kul om man inte önskat en guppysoppa.

Annons