oljigt vatten??

#1 - 22 april 2008 16:18
Vad beror det på om vattenytan ser oljig ut?
#2 - 22 april 2008 16:27
Garanterat maten. Vad matar du med?
Har oljig hinna till och från i ett av karen här. Det som skiljer det från de övriga är att jag har gått om malar i det karet som äter algtabletter och grönsaker (och vanliga flingor och frysmat) så det står härliga till. I de andra karen matas det med annat..
Vet inte exakt vad i maten som är boven däremot. För nämligen inga problem med "proteinhinnor" i det karet. Det får vi däremot till och från i de andra.. *S*

Ingen fara iaf.
#3 - 22 april 2008 16:28
Dysnomia skrev:
Garanterat maten. Vad matar du med?

Har oljig hinna till och från i ett av karen här. Det som skiljer det från de övriga är att jag har gått om malar i det karet som äter algtabletter och grönsaker (och vanliga flingor och frysmat) så det står härliga till. I de andra karen matas det med annat..

Vet inte exakt vad i maten som är boven däremot. För nämligen inga problem med "proteinhinnor" i det karet. Det får vi däremot till och från i de andra.. *S*

Ingen fara iaf.

Jag matar med röda mygglarver ,ciklid sticks och flingfoder.
Så det är alltså inte farligt?
#4 - 22 april 2008 17:37
Jag fick en hinna på mitt ena kar när jag satte i ett nytt ytterfilter som jag inte sköljde först. Så det behöver inte alls vara maten.
#5 - 22 april 2008 18:33
Har det i ett akvarium som bara innehåller växter, ingen mat. Aldrig sett förut, såg det för en stund sedan, å andra sidan göder jag det lite med gödning som bl a innehåller vad jag förstår nitrat m m exakt vad det nu är mer, fiskavfalls"produkter", har kanske med "avfallet" att göra
#6 - 18 maj 2008 20:21
Har precis fått det i mitt kar också när jag satte in växter men det kom ett par dagar efter det.
#7 - 19 maj 2008 05:59
brukar kunna gå bort när man riktar utblåset mot ytan och höjer cirkulationen där.

H.
#8 - 19 maj 2008 07:46
Går även att lägga tidningspapper på ytan för att få bort det !

Annons