oliver knott nature soil

#1 - 13 februari 2014 12:03
oliver knott nature soil innehåller tydligen gödning, hur ska jag göda med pmdd nu tro?
någon som har erfarenhet ?
#2 - 13 februari 2014 12:07
Det lägger sig efter ca 2 veckor. Du kan få lite Nitrit av soilen i början. Börja sedan på halv normaldos och öka successivt. Så skulle jag göra.
#3 - 13 februari 2014 12:10
Erfarenhet har jag ju inte, däremot har jag läst in mig lite eftersom jag startade ett litet växt-nano häromdagen. Vad jag förstår så kan man vänta med gödning om man kör soil eftersom den kommer läcka näringsämnen till vattnet i början.
Jag själv däremot, som kör med kattsand och blästersand, funderar lite på om jag skall börja göda lite försiktigt med en gång...
#4 - 13 februari 2014 13:51
Jag tillsatte ingen flytande näring i början i karen men ADA soil. Började först efter en dryg månad eller så, när det började bli synliga tecken på viss näringsbrist.
#5 - 14 februari 2014 18:20
nu har det gått ett par dagar och allt verkar vara ok men växterna bubblar inte, det gör dom när jag kör med pmdd o co2.
På påsen med soilen står det inget om att den innehåller näring.
Det ända det står är: lägg ev gödning på botten i det tumma akvariet innan du fyller upp med soilen.
Jag kör på några veckor utan gödning o ser ev brister på växterna.
#6 - 14 februari 2014 18:46
Jag har ingen aning egentligen, men det kanske tar ett par dagar innan näringen frigörs ur soilen.

Annons