Hej,
Har hållt på i 4 dagar, FYRA, och försöka väga in min 540 liters balja som står placerad på en akvariemöbel med ej oinställbara fötter. Använder mig utav masonit och spelkort och får till de hyfsat... dock mäter passet jag har olika typ hela tiden... på diagonalen är bubblan innanför de två längsta strecken dock inte 100%igt men det verkar vara jämn lutning åt ett håll.
När jag sedan lägger långpasset på kortsidan för att kolla om de lutar framåt eller bakåt så mäter jag lika vid 3 punkter av 5 förutom på en punkt i höjd med mittstaget där verkar de helt plötsligt luta mer än vid de andra ställena... kan detta bero på ramen?
Jag blev förbannad och åkte och köpte mig ett standard pass från hultafors för 400 spänn, vilket bara har 2 streck bubblan kan vara innanför? Kan man lita på de, har alltid samma förbannade problem med att väga in kar :D
Akvariebänken står iaf på två stycken reglar för att fördela vikten lite bättre...
Ursäkta om texten kanske kan uppfattas som lite otydlig men är fly förbannad så de kanske inte är så konstigt ;)
EDIT: Är det en synvilla närt man tycker att akvariebänken dippar längst ut i kanterna? Mäter man vattenlinjen är de ingen skillnad!
Mvh