Edit: Såg precis att detta var ditt första inlägg. Välkommen till Zoopet!
Juwel har jag 3 stycken och jag är nöjd med alla. Har hört att det kan vara lite problem med de tekniska prylarna (pumpar och värmare) men det är inget jag har drabbats av. Dessutom lär Juwel vara bra att ha att göra med vad gäller reklamationer och garantiärenden.
I ditt fall är det väl ett Rio som gäller om du ska få den storlek du vill ha, då får du en bättre ramp än vad man har på den billigare Rekordserien (slipper plocka bort hela rampen när du ska göra rent karet).
De övriga du nämner har jag ingen erfarenhet av men jag har gått och kikat på alla. Några reflektioner:
Cayman har rejält med silikon men strängarna verkar inte alltid sitta på rätt ställe.
Caymans plastlock har en del detaljer som verkar kunna gå sönder rätt lätt, har åtminstone sett två lock i butik som varit trasiga på olika ställen.
Akvastabil har störst valmöjligheter vad beträffar möbeln men blir nog också dyrast.
Har också hört en del andrahandsuppgifter om Akvastabil vad gäller deras kvalitet som gör mig tveksam till märket. Men många har Akvastabil och är säkert nöjda med det.
Aquatlantis tycker jag är oerhört snygga, både kar och möbel. De har ju en modell i ungefär den storlek du söker (180L har jag för mig) i något mörkt träslag som är riktigt snygg.
För att summera, hade jag valt idag hade jag tagit antingen Juwel eller Aquatlantis.
Lycka till!