Olika L-malar?

#1 - 6 april 2006 10:29
Tänkte bara kolla om folk vet hur det är att ha olika L-malar i samma akvarum. Går olika typer av malar ihop eller är sannorlikheten stor att de slåss om man bosätter dem i samma akvarium?
#2 - 6 april 2006 10:57
Vi har ett kar med 10st L-malar har inga problem ännu,dom blir mer revirtänkande när dom blir äldre och då kan dom slåss framför allt om det är samma art och hanar.Många L-malar blir stora så kolla först hur stor den blir innan du köper.
#3 - 6 april 2006 11:00
Jo det vet jag. Har tittat lite här på zoopet och jag tänkte väl hålla mig till de som blir max 10-15 cm stora.
#4 - 6 april 2006 11:04
Kolla även här http://www.goc.se/
#5 - 6 april 2006 11:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om dom får tillräckligt med utrymme och gömställen så går det säkert bra.[/COLOR][/FONT]
#6 - 6 april 2006 11:34
Jag läste på goc att hanar även från samma släkte kan slåss rätt bra.
#7 - 7 april 2006 22:14
Jag har ganska många L-malar i samma kar och det går bra.Det kan bli lite bråk när jag matar dem men annars funkar det fint.Det jag har märkt är att ju mer malar jag har i karen desto mer ser man av dem.Det verkar som att de inte blir lika skygga då.
MvH Richard
#8 - 7 april 2006 22:24
[quote=gigardt]Jag har ganska många L-malar i samma kar och det går bra.Det kan bli lite bråk när jag matar dem men annars funkar det fint.Det jag har märkt är att ju mer malar jag har i karen desto mer ser man av dem.Det verkar som att de inte blir lika skygga då.
MvH Richard[/quote]

Måste fråga Varför skall man ha så många arter i samma kar?? Sen en av varje?
#9 - 8 april 2006 11:50
Någonstans måste man ju börja,de är ju inte gratis.De kommer att bli par längre fram,de jag har 1 av alltså.Listan är inte uppdaterad på ett tag heller,det ser lite annorlunda ut idag.
MvH Richard

Annons