Olika jullar i samma akvarium?

#1 - 18 juni 2005 14:34
Jag har ett akvarium på 220 liter med en grupp snäcklekare (similis) och 2 Julidochromis regani (ett par). Jag vet att Julidochromis är aggressiva mot sin egen art men hur är det med jullar av en annan sort? Skulle det gå att ha regani och transcriptus eller ornatus tillsammans t ex?

Någon som har erfarenheter? Trancsripius/ornatus är ju mindre och har relativt stor skillnad i utseende så kommer regani att uppfatta dem som ett hot?
#2 - 18 juni 2005 14:39
Jag har hållit J. marlieri med transcriptus och dickfeldi i ett 200-liters utan nämnvärda problem.
Största problemet när jag hållit Jullar har alltid varit deras enorma entusiasm för hustrumisshandel.
#3 - 18 juni 2005 16:03
[QUOTE=Azur]Jag har hållit J. marlieri med transcriptus och dickfeldi i ett 200-liters utan nämnvärda problem.
Största problemet när jag hållit Jullar har alltid varit deras enorma entusiasm för hustrumisshandel.[/QUOTE]

Då har jag nog haft tur mina verkar vara fredliga. Tack för svaret.
#4 - 22 augusti 2006 19:49
Jag tar upp denna tråd med min lilla följdfråga om J. marlieri:

Hur skiljer man på hone hana lättast - nån som vet?
#5 - 23 augusti 2006 06:36
Så här står det i Zoopets fiskbeskrivning om Ornatus.

Den skall inte hållas ihop med J.transcriptus eftersom det finns en risk för korsningar.
HazelCR
#6 - 23 augusti 2006 06:37
[QUOTE=dawolf]Jag tar upp denna tråd med min lilla följdfråga om J. marlieri:

Hur skiljer man på hone hana lättast - nån som vet?[/QUOTE]

Det är svårt att se skillnad på dem? Är det vuxna fiskar, så är det honan som är störst.

Annons