Olagligt?

#1 - 18 januari 2006 19:04
Det är olagligt att ha guldfisk i små skålar. Så den här annonsen borde vara olaglig:http://kopochsalj.eniro.se/query/noimage//what/gti_info/id/A1109163/search_word/akvarium/district_code/1/category_id//direction//price_min//price_max//dir_code/1/date//sr//ax//corporate//private//has_image//ordernr/2/stq/0/stq_val/0/hpp/3
Sorgligt att folk inte vet bättre.[:(] Men att sälja dom i ett "paket"? Det är väl olagligt?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 januari 2006 19:33
Det är inte olagligt att vara sig sälja eller ha fisk i skålar.
#3 - 19 januari 2006 18:12
[quote=Kjell Fohrman]Det är inte olagligt att vara sig sälja eller ha fisk i skålar.[/quote]
Men det står ju i lagen att dom måste ha tillräckligt med plats! Guldfiskarna kommer ju att bli större än den där lilla skit skålen.:mad:
#4 - 19 januari 2006 19:25
Ja har ni sett det där lilla akvariet på ca 1-2 liter med inbyggd pump o bel som man ska ha kampfisk i då,det vart jag skit sne på att dom ens säljer i en zoo affär :(
#5 - 19 januari 2006 19:55
[QUOTE=santa]Ja har ni sett det där lilla akvariet på ca 1-2 liter med inbyggd pump o bel som man ska ha kampfisk i då,det vart jag skit sne på att dom ens säljer i en zoo affär :([/QUOTE]

Men är det inte MNC-santa?? :D

Har du varit på zooaffären på Bäckby där de har en liten burk på kassabänken med en stackars kamphane i?

Blev så arg när jag såg den... men vad ska man göra?
#6 - 19 januari 2006 20:33
Jo jag såg den där,har sett den på flera ställen men är inte det djurplågeri?
Ja det är Santa från MNC :)
Fan världen är liten vad heter du där då?
#7 - 20 januari 2006 06:31
[QUOTE=santa]Jo jag såg den där,har sett den på flera ställen men är inte det djurplågeri?
Ja det är Santa från MNC :)
Fan världen är liten vad heter du där då?[/QUOTE]

Tandja är jag på MNC.

JO jag tycker definitivt att dessa små skålar är djurplågeri... och dessutom verkar de inte veta att kampfiskar hoppar eftersom de inte har något skydd på burken... dåligt dåligt dåligt!

Annons