Nu måste jag bara få skriva av mig lite om dagens upptäckt i mitt 240 liters akvarium. Jag, pappa, mamma och hunden har varit till min mormors stuga, lördag-söndag för att fira hennes 75 års dag. Min storebror stannade hemma. När vi kom hem idag gick jag för att titta till akvarierna på övervåningen. Och vad får jag se!? Vattnet är grumligt och och något stort svart ligger i karet. Vid närmare titt ser jag att det svarta är en bunt servetter, och på botten ligger min plast burk som jag slänger döda blad i och ett värmeljus med tillhörande glasvärmeljuslykta. När jag öppnade locket på akvariet för att plocka bort allt som inte hörde hemma där träffades jag av en stank av öl. Nu är jag just klar med ett 50 procentigt vatten byte. Medans jag bytte vatten så hade pappa förhör med min bror, och kommit fram till att när brorsan och några kompisar var i garaget igår kväll så gick några 18-20 år gamla killar upp på vindan och fick för sig att det skulla ha lite roligt med mitt akvarie :mad:.
Ingen fisk har dött. Jag är glad att killarna inte kom på att de skulle leka vattenskada också.
Bör jag rengöra ytterfiltret och är öl farligt för fiskarna?