Öl, servetter och värmeljus

#1 - 10 januari 2010 17:32
Nu måste jag bara få skriva av mig lite om dagens upptäckt i mitt 240 liters akvarium. Jag, pappa, mamma och hunden har varit till min mormors stuga, lördag-söndag för att fira hennes 75 års dag. Min storebror stannade hemma. När vi kom hem idag gick jag för att titta till akvarierna på övervåningen. Och vad får jag se!? Vattnet är grumligt och och något stort svart ligger i karet. Vid närmare titt ser jag att det svarta är en bunt servetter, och på botten ligger min plast burk som jag slänger döda blad i och ett värmeljus med tillhörande glasvärmeljuslykta. När jag öppnade locket på akvariet för att plocka bort allt som inte hörde hemma där träffades jag av en stank av öl. Nu är jag just klar med ett 50 procentigt vatten byte. Medans jag bytte vatten så hade pappa förhör med min bror, och kommit fram till att när brorsan och några kompisar var i garaget igår kväll så gick några 18-20 år gamla killar upp på vindan och fick för sig att det skulla ha lite roligt med mitt akvarie :mad:.

Ingen fisk har dött. Jag är glad att killarna inte kom på att de skulle leka vattenskada också.

Bör jag rengöra ytterfiltret och är öl farligt för fiskarna?
#2 - 10 januari 2010 17:35
Äh fy [:(!]

Hoppas att det får konsekvenser för din bror och hans polare...
#3 - 10 januari 2010 17:35
Öl är farligt ja

18-20:åringar som håller på så ?
#4 - 10 januari 2010 17:55
Man skulle kunna tro att det var 3åringar.
#5 - 10 januari 2010 17:56
Skulle jag ha ett syskon som lyckades med det skulle resultatet bli att såfort jag skulle fåsyn på det skulle jag flygga honom/henne som ett psyko.. !
Men hoppas akvariets biologi och så klarar sig...
#6 - 10 januari 2010 18:02
Man skulle kunna tro att det var 3åringar.

nänä så dumma är inte 3 åringar:)har fostrat 7 barn och alltid haft flertal akvarium å ingen har hittat på nåt sånt:)
#7 - 10 januari 2010 18:04
Jag tror att killarna tyckte att fiskarna såg törstiga ut...
#8 - 10 januari 2010 18:05
dalmatin skrev:
Nu måste jag bara få skriva av mig lite om dagens upptäckt i mitt 240 liters akvarium. Jag, pappa, mamma och hunden har varit till min mormors stuga, lördag-söndag för att fira hennes 75 års dag. Min storebror stannade hemma. När vi kom hem idag gick jag för att titta till akvarierna på övervåningen. Och vad får jag se!? Vattnet är grumligt och och något stort svart ligger i karet. Vid närmare titt ser jag att det svarta är en bunt servetter, och på botten ligger min plast burk som jag slänger döda blad i och ett värmeljus med tillhörande glasvärmeljuslykta. När jag öppnade locket på akvariet för att plocka bort allt som inte hörde hemma där träffades jag av en stank av öl. Nu är jag just klar med ett 50 procentigt vatten byte. Medans jag bytte vatten så hade pappa förhör med min bror, och kommit fram till att när brorsan och några kompisar var i garaget igår kväll så gick några 18-20 år gamla killar upp på vindan och fick för sig att det skulla ha lite roligt med mitt akvarie :mad:.

Ingen fisk har dött. Jag är glad att killarna inte kom på att de skulle leka vattenskada också.

Bör jag rengöra ytterfiltret och är öl farligt för fiskarna?

Om det hade varit mina syskon då jävlar!! :p

Hoppas du får bort allt dåligt!! :D
#9 - 10 januari 2010 18:06
Vilket sätt!! man undrar vad de skulle ha gjort om du hade en hamster, eller en boaorm som husdjur.
Och det är vad din bror kallar "vänner"??
#10 - 10 januari 2010 18:12
Enligt min bror hade han bara bjudit hem två kompisar för att vara i garaget och se film, men efter en stund kom det några fler som han bara har träffat nån gång, fast han tyckte de verkade trevliga så de fick komma in.
#11 - 10 januari 2010 18:15
har de (inkl din bror) om ursäkt?
#12 - 10 januari 2010 18:21
Brorsan har bett om ursäkt fast han var i ett annat rum när det hände, men de andra killarna har vi inte fått tag i än.
#13 - 10 januari 2010 18:47
Fy fan Fia! Jag ska slå ihjäl dom åt dig! Lider med dig, och hoppas att du inte får några döda fiskar [:(!] *tröstkram*
#14 - 10 januari 2010 18:48
fy fan! hoppas att dina fiskar + biologin tar stryk av ölen! håll noga koll!
#15 - 10 januari 2010 18:49
macke_fisk skrev:
hoppas att dina fiskar + biologin tar stryk av ölen!

?? det var inte det du menade va?
#16 - 10 januari 2010 18:52
PiaJo skrev:
?? det var inte det du menade va?

oh shit! det var inte det jag menade, jag menar att hoppas att de INTE tar stryk av ölen! sorry, tack för att du såg det:).
#17 - 10 januari 2010 18:55
macke_fisk skrev:
oh shit! det var inte det jag menade, jag menar att hoppas att de INTE tar stryk av ölen! sorry, tack för att du såg det:).

Varsågod :)
#18 - 10 januari 2010 18:59
dalmatin skrev:
Brorsan har bett om ursäkt fast han var i ett annat rum när det hände, men de andra killarna har vi inte fått tag i än.

Ursäkta för mina onda ord [}:)]:pmen hoppas dom sitter och skäms i ett hörn!:mad:[:O]

Tänk om alla fiskar hade dött och filtret var förstört för alltid![:-82]
#19 - 10 januari 2010 19:00
Gränsfall till Polisanmälan om du frågar mig. Vilka JÄ*LA stolpskott!! :(
#20 - 10 januari 2010 20:39
jag skulle totalrengöra på en gång. ut med allt o tvätta sand och allt. för att vara på den säkra sidan.
#21 - 10 januari 2010 20:41
håller med esox här faktiskt, jag hade tveklöst polisanmält, även om det inte blir något av det så får man kanske hoppas att de lär sig en läxa, inte alls skoj att sitta på förhör när man är 18-19.. Kan få tillochmed den vildaste att skärpa till sig ;)
#22 - 11 januari 2010 13:52
Fiskarna ser fortfarande ut att må bra, de äter, simmar på som vanligt och paletterna vaktar yngel. Bara min regnbågshaj ser lite fetare ut än vanligt...ölmage :p? Vattnet ser ut som vanligt och lukten är borta, men jag tror nog att jag ska rengöra filtret iallafall.
#23 - 11 januari 2010 14:46
Var försiktigt med att rengöra allt för mkt! för all gojs som sitter där är bra för dina fiskar :)
#24 - 11 januari 2010 15:51
OM du får för dig att göra helrent ändå. Glöm inte att det finns tre stycken frivilliga för grussköljning mm.
#25 - 11 januari 2010 16:07
ja vad ska man säga.... Dummare killar får man leta efter! jag undrar om de har en hjärna, antagligen inte! Hoppas allt klarar sig. :)

Ps. När jag säger allt klarar sig så menar jag värkligen inte killarna.

Mvh joppan

Annons