Okänd

#1 - 23 juni 2008 10:28
Jag köpte för ca 1 årsen två st malar under namnet ancistrus. Har kvar en av de idag då en dog för en månadsen pga av dålig vattenkvalite ur kranen. :(

Den jag har kvar har inte vuxit en millimeter sen jag köpte den. Den är ca 3-4 cm lång och har varit de sen 1 år tillbaka. Jag undrar verkligen om de kan vara en ancistrus, eller kan de vara en annan art som är släkt med ancistrus? vill inte plåga er med en bild eftersom min mobil kamra inte pallar med ljuset inomhus utan bilden blir bara grumlig.

Mvh Emil
#2 - 23 juni 2008 11:06
Växer andra fiskar?
Annars kan det vara så att de är för många i karet och då hormonnivå i vattnet dämpar tillväxten. Detta med hormoner har jag lärt mig har på zoopet, tidigare tänkte jag bara på akvariestorleken...

Men om du fixar foto så blir det alltid lättare att se vad är det för fisk du har.

Kan bara nämna att min kompis har black molly som är drygt ett år gamla men ser ut som yngel med sin längd på ca 1,5 cm. Och där finns det många fiskar [B)]
#3 - 23 juni 2008 11:15
Växte den andra?
#4 - 23 juni 2008 11:34
Växte den andra?

Njae, den var iaf betydligt större. Men det konstiga är att den "lilla" fortfarande mår bra, fast den är rädd för de större. Ska ju flytta nu på lördag så om 2 veckor så hamnar alla i mitt 300L. Startar det på söndag för hoppningsvis så låter jag det stå en vecka för att bilda alger m.m.

Men kan det vara en sjukdom? eller är det en "dvärg" ancistrus? hehe :D

Annons