öka leken golden?

#1 - 14 februari 2009 20:44
hej. har hört mycket om att man kan öka leken med golden hur gör man?:D:D:D är tacksam för alla svar:)
#2 - 16 februari 2009 10:42
Se till att ha bra vattenvärden (pH>8) och sköt vattenbytena, så fixar det sig. :)
#3 - 16 februari 2009 23:28
när du gjort vattenbyte o ska fylla på med nytt vatten så kan du hälla i någon grad kallare vatten. Om du nyligen skaffat fiskarna så kan det ta ett tag innan dom börja leka
#4 - 17 februari 2009 15:04
tack för svaren
#5 - 18 februari 2009 22:25
Du kan variera fodret oxå, t ex om du brukar mata med räkmix sen helt plötsligt får dom cyclops då kommer dem nog igång. funkar för mig iaf!
#6 - 18 februari 2009 22:35
Golden Länk bra..

Golen länk :) då kasnke ja kan fråga lite fråger om leken också =) Mina värkar vara på G. Dom simmar runt i en ring och hannarna värkar har färgat ut säg. Men när en hona och en hannne simmar runt i en ring kommer en annan hanne (dominerande) och förstör. Blir lite sur nåt tips? eller har ja mistagit mig är det inte lek på gång?:confused:
#7 - 18 februari 2009 22:38
Palett skrev:
hej. har hört mycket om att man kan öka leken med golden hur gör man?:D:D:D är tacksam för alla svar:)

ÖKA leken? Jag vill minska :S Ena honan hade just spottat innan hon hade munnen full igen :p Nu ser båda ut som hamstrar :p

när du gjort vattenbyte o ska fylla på med nytt vatten så kan du hälla i någon grad kallare vatten. Om du nyligen skaffat fiskarna så kan det ta ett tag innan dom börja leka

Inte fyller jag med 27-gradigt vatten inte [:o] Nämen det handlar om att göra en förändring med något, bryta mönstret. Jag bytte lysrör och lät dem bränna in sig i drygt ett dygn och medan ljuset var på grävde hanen ut en grotta. När jag sen släckte ljuset och tände dagen efter så var leken i full gång:D
#8 - 8 mars 2009 15:48
hur stort akvarium har du och hur många liter bytter du i veckan. vilka invånare har du med golden
Bilagor:

Annons