Ok fisksoppa jag erkänner - vad skulle du ha gjort?

#1 - 6 mars 2007 20:29
Ja jag erkänner att det blivit lite fisksoppa över mitt akvarium.[:o] Hur skulle du ha gjort för att styra upp det? Vilka fiskar ska behållas, borde jag komplettera med någon sort? 167 liter ser ut som enligt bilden nedan med följande fiskar:

[COLOR=purple]2st Siamesiska algätare - Asien[/COLOR]
[COLOR=purple]2st Dvärgguramis - Asien[/COLOR]
[COLOR=purple]3st Acanthocobitis botier - Asien[/COLOR]
[COLOR=purple]1st Badis badis -Asien[/COLOR]
[COLOR=purple]2st Sewellia lineolata -Asien[/COLOR]
[COLOR=purple]3st Fjärilsciklider - Sydamerika[/COLOR]
[COLOR=purple]14st Kardinaltetror - Sydamerika[/COLOR]

Det är inte på tal att köpa fler akvarium så kom med förslag till förbättringar på detta karet både vad det gäller inredning och fiskar. Om det innebär att någon fisk ska bort så skänkes den snart bort på annonssidan (om jag håller med). :p
#2 - 6 mars 2007 20:41
behåll alla tycker jag, myycket fint kar förresten, vad är det för sand du har?
#3 - 6 mars 2007 21:02
jag tycker det är fint du kan säkert köpa mer fisk för det ser ganska tomt ut på bilden
#4 - 6 mars 2007 21:21
Det är rådasand 0,33mm. Låter ju bra att behålla allt som det är men i verkligheten är det inte lika tomt som på bilden då är det oftast full fart! =) Ingen som har förslag på förändring?
#5 - 6 mars 2007 21:25
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Äsch, den fisksoppan skulle jag lätt kunna leva med. Tycker det verkar helt OK. Snyggt akvarium med! :)[/COLOR][/FONT]
#6 - 7 mars 2007 08:49
Det enda jag tycker är att badisen borde känna sig ensam och att jag ahde tyckt siameserna hade växt sig för stora för karet och lätt rotat upp växter, de gjorde de i våran 300-litare.
#7 - 7 mars 2007 16:40
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Äsch, den fisksoppan skulle jag lätt kunna leva med. Tycker det verkar helt OK. Snyggt akvarium med! :)[/COLOR][/FONT]

Precis min tanke med när jag såg bilden, gör ingenting då det är snyggt som det är;)!
#8 - 7 mars 2007 16:50
:) Vad ni är snälla! Jag som hade räknat med massa synpunkter. Heh... nu låter det som att jag fick godkänt och kan låta min soppa vara.

Vad det gäller badisen har jag funderat på att ge bort henne, men då vill jag verkligen att hon ska komma till rätt ställe. Någon? ;)

Om jag ger bort siameserna kommer jag då märka av ökning av alger? Jag har inga algproblem nu och har ju även 2grönlingar som inte gör annat än äter alger.

Tack för alla svar! :)
#9 - 7 mars 2007 16:59
Ett tips är att du inte skänker ut den badis i forumet utan i annonsmarkanden då man inte får annonsera i forumet..

men karet ser riktigt tjusigt ut! :)
#10 - 7 mars 2007 17:06
Oj det va inte meningen. Va mest på skoj och så tänkte jag det inte som en annons då jag inte vill ha pengar för den. Men förstår vad du menar! Tack iaf! =)

Annons