ok fick yngel får några timmar sen

#1 - 24 januari 2010 14:31
jag behöver lite hjälp om hur man tar hand om sina yngel och för att få så många att överleva som möjligt :d:D
#2 - 24 januari 2010 15:30
okej. sluta starta massa trådar om samma sak. skriv dina frågor i samma tråd, eller i rätt forumsdel!
#3 - 24 januari 2010 15:58
jag har inte startat en massa trådar detta är min första tråd om just detta
#4 - 24 januari 2010 17:18
Kan vara bra att veta vilken fisk det är?
#5 - 24 januari 2010 17:36
Om det är någon levandefödare (guppy, platy, molly osv) kan ynglen till exempel käka finsmulat flingfoder eller speciellt yngelfoder. Om akvariet inte är överbefolkat och du har gott om finbladiga växter så kommer ynglen att gömma sig där och lagom många överlever. Kan vara bra att ha någon flytväxt också.
#6 - 24 januari 2010 19:34
jag har inte startat en massa trådar detta är min första tråd om just detta

du har startat tre trådar om guppy-yngel. det hade räckt med en.

OnT: Flytväxter är bra. mycket gömställen. Du har inte ett annat kar som du kan ha dom i?
var beredd på att många kommer droppa av som mat till andra fiskar, men så är det.
#7 - 25 januari 2010 16:43
hannesc skrev:
du har startat tre trådar om guppy-yngel. det hade räckt med en.

OnT: Flytväxter är bra. mycket gömställen. Du har inte ett annat kar som du kan ha dom i?

var beredd på att många kommer droppa av som mat till andra fiskar, men så är det.

jag har startat 1 tråd om hur man tar hand om guppy ynglen + när jag gjorde första tråden så såg ja den först inte så jag gjorde en ny :) tack för svaren det är guppy förresten
#8 - 25 januari 2010 16:43
pontulf skrev:
Kan vara bra att veta vilken fisk det är?

guppy:)
#9 - 26 januari 2010 12:07
De kan äta samma sak som sina föräldrar, bara mera finfördelat. Ha dem i en egen yngelbox (finns att köpa billigt i butik) tills dess att de blir så stora att de inte kan bli uppätna.

Annons