Raggsockan skrev:Du menar han som driver butiken eller forumet?
Men svaret på din fråga så tycker jag att man skall kunna göra det eftersom kunder som planerar att åka till den kanske vill tänka om om den har fått dålig kritik.
Båda och igentligen men han som driver Butiken vill nog inte ha sitt namn på Forumet;)Raggsockan skrev:Du menar han som driver butiken eller forumet?
Men svaret på din fråga så tycker jag att man skall kunna göra det eftersom kunder som planerar att åka till den kanske vill tänka om om den har fått dålig kritik.
Så du menar att det är OK att gå ut med Namn på en butik som säljer dålig fisk här på forumet,jag trodde det var tvärtom att man INTE fick det på grund av en massa negativt för butiken,som sen i sin tur leder till "kanske"negativt till Akvarie hobbyn.Kjell Fohrman skrev:Detta gäller på Zoopet
1/ Så länge det håller sig inom lagens råmärken så är det OK
2/ Man får inte kritisera anonymt - dvs man får inte vara anonym för den man kritiserar
3/ Detta helt enkelt pga av att om man framför kritik så får man också vara beredd att ta de juridiska konsekvenserna av kritiken
pello skrev:Formulera dig snyggt utan gnällfaktor och ge dom en chans att förklara sig.
T.ex. Hur har det funkat för er att handla här?
Så här blev det för mig.
Även handlare har dåliga dagar, men om de inte rättar till det så!
Det är det bästa med internet, dåliga handlare blir dissade. Och bra får välförtjänt nya kunder.
Precis vad jag menar som du beskriver.kareander skrev:...dåliga dagar och till och med perioder, som du säger.
Jag tycker man ska trampa oerhört försiktigt när det gäller att "hänga ut" folk / butiker på nätet.
Det kan få oerhörda konsekvenser för den enskilde akvarieförsäljaren som t.e.x kanske håller på med uppstart och inte fått fason på sakerna ännu.
Och som de flesta människor fungerar, är det lite svårt att ge kritiken där och då , mano a mano, men enklare att gå hem och spy ur sej på nätet.
Jag har ett exempel på en butik (långt härifrån i en annan del av landet...) där kritik hade framförts på nätet angående personalens bemötande.
Jag handlar själv där och kan bara säga att - Nej, personalen är inte en stor öppen famn. Kan till och med verka litet truliga och tysta.
Men när man lärt känna dem är de kanon på att ställa upp för mej som kund.
De hade tagit mycket illa åt sej av kritiken på nätet, föövrigt.
Jag är inte så säker på att det är bra, på samma gång som man måste kunna dela erfarenheter med andra fiskköpare på ett nyktert sätt.
Svår nöt det här.
K.;)
kareander skrev:...dåliga dagar och till och med perioder, som du säger.
Jag tycker man ska trampa oerhört försiktigt när det gäller att "hänga ut" folk / butiker på nätet.
Det kan få oerhörda konsekvenser för den enskilde akvarieförsäljaren som t.e.x kanske håller på med uppstart och inte fått fason på sakerna ännu.
Och som de flesta människor fungerar, är det lite svårt att ge kritiken där och då , mano a mano, men enklare att gå hem och spy ur sej på nätet.
Jag har ett exempel på en butik (långt härifrån i en annan del av landet...) där kritik hade framförts på nätet angående personalens bemötande.
Jag handlar själv där och kan bara säga att - Nej, personalen är inte en stor öppen famn. Kan till och med verka litet truliga och tysta.
Men när man lärt känna dem är de kanon på att ställa upp för mej som kund.
De hade tagit mycket illa åt sej av kritiken på nätet, föövrigt.
Jag är inte så säker på att det är bra, på samma gång som man måste kunna dela erfarenheter med andra fiskköpare på ett nyktert sätt.
Svår nöt det här.
K.;)
Beställde en CA MP5SD3 ifrån dom och betalade i förskott.
Tog 2 dagar så kunde jag hämta ut den...fick en påse kulor på köpet.
Mitt första köp därifrån och jag är mer än nöjd.
Kommer definitivt handla därifrån, igen !
Verkar bara som dom är intresserade av nya kunder!
Dom 2 första best funkade super men dom 2 sista har jag fått en grej av totalt 5.
Mailade och frågade om dom skickat grejerna i olika paket.
Fick ett kort svar att kolla brevlådan om ett par dagar!