Till "No way": Nja, du kunde nog flytta värmaren en aning mer bort från pumpen så vattnet "kommer åt" att cirkulera mot värmaren. Du kan inte rikta pumpens utblås så den sprutar antingen längs med kortsidan eller bakre långsidan? Borde nog bli lite mer vattencirkulation runt värmaren så. Även om du silikonar fast ett stenröse är det nog ändå inte helt fel att ha en frigolitskiva i botten i akvariet, då denna skyddar så inte sanden/gruset gör repor i bottenglaset, som kanske på sikt kan leda till en försvagning så att risken för sprickbildning ökar? Men det är bara min lilla tanke. Annars måste jag berömma dig för den väldetaljerade skiss du har gjort, din inredning kommer att bli jättesnygg och det märks att du verkligen har bemödat dig! För att utnyttja volymen maximalt kanske du kan bygga din kolstensgrotta lite högre = mera grottor? Vad har du för bakgrund? Jag ska själv snart starta upp ett Malawiakvarium och som bakgrund tänker jag silikona fast krossade skifferbitar omlott på en glasskiva jag ställer i akvariet mot bakrutan, blir väldigt snyggt och nästan som en back to nature-bakgrund! Det är bara att köpa stora men tunna skifferplattor och drämma till med hammaren så får du lagoma bitar. Glöm dock inte att fästa ett nät på baksidan som du även silikonar fast några centimeter mot akvariets kortsidor, så att ingen fisk kan hamna bakom bakgrunden, fastna och dö och sedan ligga där och förpesta vattnet. Lycka till med ditt akvarium ;-)!