Hej,
Jag kommer hem efter semestern och upptäcker att en av mina Interruptusar är borta! Efter en stund ser jag att hon kommer fram, från baksidan av luftpumpshuvudet. Hon är mager som skjutton, men är ganska tjock om halsen (som om hon har något i munnen). Hon simmar snabbt fram till maten jag precis petade i, men tar inget. Hon simmar snabbt tillbaka bakom pumpen igen, när de andra fiskarna visar sig intresserade av henne... Till frågan:
-Är hon skjuk, eller är hon med yngel? :confused:
Har hört uttrycket, att de "tuggar" om de har yngel. Det gör inte min hona, utan hon har bara munnen helt stängd som vanligt.
Jag bytte vatten innan jag for, för drygt en vecka sedan. Sedan har jag en foder automat, som matat fiskarna varje dag. Jag har haft fiskarna i några månader nu. Alla de övriga fiskarna verkar pigga och glada att husse är hemma igen! :p
Vad gör jag nu? Jag hade tänkt byta vatten idag, men funderar om jag ska tappa över en del av vattnet i mitt 65l "sjukhusakvarium", som nu är undanpackat i väntan på nytt behov. Jag kan ju stoppa henne där, om hon ska "yngla", eller särbehandlas ett tag...
Tacksam för svar!
Mvh
Matts