Oj! så mycket yngel!

#1 - 23 mars 2006 12:20
Ja, det är mina kära ancistrusar som har varit i farten igen! Jag satt och räknade igår och jag tror att det är närmare 100 yngel nu tillsammans med förra kullen. Jag måste separera paret nu, jag har inte plats för fler yngel. Jag trodde inte att en ny kull skulle komma så snabbt. Vi ska åka bort i en vecka, kanske 10 dagar, jag vet inte hur det ska gå med ynglen då. Jag kan nog be en granne att mata dem varannan dag, men jag har ingen som kan byta vatten. Hur skulle ni göra?
#2 - 23 mars 2006 16:18
...grattis till småttingarna.

Jag ska inte säga för mycket för jag har inte haft turen / lyckats med att få yngel än. Om din granne har egna fiskar så kanske denne kan hjälpa dig men från vad jag läst så brukar väl folk göra ganska mycket vattenbyten i samband med yngel...om din granne inte kan göra det så är det nog säkrare att inte mata dom alls.

Allt jag vågar säga. Med lite tur så kanske någon med lite erfarenhet kan svara på dina frågor.

// SeanChai
#3 - 23 mars 2006 20:41
[QUOTE=SeanChai]...grattis till småttingarna.

Jag ska inte säga för mycket för jag har inte haft turen / lyckats med att få yngel än. Om din granne har egna fiskar så kanske denne kan hjälpa dig men från vad jag läst så brukar väl folk göra ganska mycket vattenbyten i samband med yngel...om din granne inte kan göra det så är det nog säkrare att inte mata dom alls.

Allt jag vågar säga. Med lite tur så kanske någon med lite erfarenhet kan svara på dina frågor.

// SeanChai[/QUOTE]

nej mat måste du ge småttingarna, men som sagt det är ju vilket foder du kan ge.. gurka, brysselkål.. mfl, kan ju vara ett alternativ OM du har ett stort kar..., hmmm.. :/
#4 - 23 mars 2006 20:48
lite ot. men fisktjejen, du får inte ha annonser i forumet, tänkte på din signatur...
#5 - 24 mars 2006 07:58
Hej! Min granne har inte fiskar själv, men kan tömma ner foder som jag förberett i äggkoppar. Jag skulle aldrig mata med brysselkål eller gurka när jag är borta. Möjligen ärtor, men bäst är nog att bara ta bottentabletter då man inte kan se hur grönsakerna ätits upp eller blivit gamla. Jag kanske inte har så stort val, men jag skulle vilja hitta en annan lösning än att ynglen får tabletter varannan dag och inget vattenbyte på en vecka.

Annons