Oj det var billigt!

#1 - 28 januari 2009 13:12
#2 - 28 januari 2009 13:17
Fasen hade jag sålt all sån andmat man slängt genom åren hade jag varit miljonär nu ju.....ångrar mig nästan ;)

Shit man vill ju inte ha en näve sånt mög i karet ju.
#3 - 28 januari 2009 13:23
Jo precis. Undrar om hon blir miljonär själv ;)
#4 - 28 januari 2009 13:39
Man kanske skulle lägga in en annons med trådalger... iallafall jag föredrar trådalger framför andmat.
#5 - 28 januari 2009 13:47
Men det hindrar inte att många faktiskt vill ha andmat.
Guest
#6 - 28 januari 2009 14:17

Ja men det är oförstånd!
Synd när det faktiskt finns trevliga flytväxter.
#7 - 28 januari 2009 14:25
Jag har sanerat karet från andmat nyligen, jag fick göra om det en gång för jag råkade missa en molekyl. Det tog inte många veckor innan ytan var täckt igen. Riktigt ogräs.
#8 - 28 januari 2009 14:26

Det är iofs sant men jag kan inte begripa det bara.....:D
#9 - 28 januari 2009 15:24
jag tror inte många vet vad dom köper innan. att det sprider sig så snabbt. min kompis har sånt på ytan och glömmer hon av sig i bland så står alla fiskar vid ytan och kippar luft då tar hon bort allt som går men hon missar också en liten plutt och då kommer dom igen
Bilagor:
#10 - 28 januari 2009 15:43
Tror inte det finns så mycket folk som vill ha andmat. Räcker att man råkar få med en sådär 10 blad från zooaffären och en vecka senare har man hur mycket som helst.
#11 - 28 januari 2009 15:44
Det finns faktiskt vissa fiskar som tycker att andmat är gott :)
#12 - 28 januari 2009 15:46
Det finns tillräckligt många som inte begriper något och som köper . Ofattbart!
#13 - 28 januari 2009 16:17
drd skrev:
Det är iofs sant men jag kan inte begripa det bara.....:D

jag är en av dom som INTE kan vara utan andmat.

1trivs överallt!

2finns många fiskar som bygger bo med det (min dvärggurami hane tar enbart andmat till sitt bo,och det blir jätte stadiga bo)

3har också haft fiskar som har ätit av det

4ger silat ljus till fiskar som inte vill ha soliga kar,exempel en del betta arter.

5snyggt att ha i biotop akvarium

6hindrar alger

7snygga små flytväxter

8hindrar ''hoppande'' fiskar från att hoppa

9är bra att ha i utedammar, fiskarna hoppar inte och djur ser inte fiskarna så lätt.

10skulle det bli för mycket så är dom lätta att få bort, i mitt 200L kar tar det ca 10-15min för mig att rensa ut alla. så jag bara har ett få kvar.

kan nog fortsätta listan.
#14 - 28 januari 2009 16:31
Flaxss skrev:

1trivs överallt!

2finns många fiskar som bygger bo med det (min dvärggurami hane tar enbart andmat till sitt bo,och det blir jätte stadiga bo)

4ger silat ljus till fiskar som inte vill ha soliga kar,exempel en del betta arter.

6hindrar alger

7snygga små flytväxter

9är bra att ha i utedammar, fiskarna hoppar inte och djur ser inte fiskarna så lätt.

10skulle det bli för mycket så är dom lätta att få bort, i mitt 200L kar tar det ca 10-15min för mig att rensa ut alla. så jag bara har ett få kvar.

Då får du nog fortsätta för mig övertygar du inte.. ;)
#15 - 28 januari 2009 16:36
Flaxss skrev:

1trivs överallt!

6hindrar alger

7snygga små flytväxter

Håller med dig om allt!!!:D:D:D
#16 - 28 januari 2009 16:39
Förstår inte att så många verkar avsky andmat så mycket. Visst, det är trist att den är svår att få bort helt när man inte vill ha den längre och den fastnar på armarna när man pillar i akvariet. Men den har ju många fördelar också, som Flaxss redan påpekat.
#17 - 28 januari 2009 16:45
Nr 9 på din lista bör du stryka,finns andra växter till sånt om den fått fäste i en damm så lär du inte se fiskarna kvittar hur mycket dem äter av dem sen är det lättare att ta upp dem ur ett akvarium än i en utedamm det blir ett rent hav av Grönt gojs på ytan.
#18 - 28 januari 2009 16:57
Nr 9 på din lista bör du stryka,finns andra växter till sånt om den fått fäste i en damm så lär du inte se fiskarna kvittar hur mycket dem äter av dem sen är det lättare att ta upp dem ur ett akvarium än i en utedamm det blir ett rent hav av Grönt gojs på ytan.

iförsig det har du rätt i,där hade det nog inte varit kul att ha den!

annars om man har små dammar eller utebassänger så kan det kanske funka eller vad tror du?

annars ändrar jag nummer 9 till att den är lätt att skaffa!.
#19 - 28 januari 2009 16:58
Flaxss skrev:
iförsig det har du rätt i,där hade det nog inte varit kul att ha den!

annars om man har små dammar eller utebassänger så kan det kanske funka eller vad tror du?

annars ändrar jag nummer 9 till att den är lätt att skaffa!.
Det blir bra"lätt att skaffa":p:d
#20 - 28 januari 2009 17:17
Kanska fula tycker jag.
#21 - 28 januari 2009 18:56
I mitt kar sprider sig Javaormbunkarna som bara den, men inte andmaten; fick med lite tillsammans med en Javaormbunke och de har jag inte sett suset av på ett tag :p
#22 - 28 januari 2009 19:05
Jag saknar faktiskt andmaten i mitt stora kar, trots inplanteringsförsök så tar den sig inte :/ Den är bra för att det är så djävulskt snabbväxande, hellre gallra lite då och då än att vara utan.

//C
#23 - 28 januari 2009 19:09
Jag är en av de få som vill ha andmat. Jag tiggde när jag var på akvarielagret, och fick en liten påse med några håvar andmat i. Det odlar jag nu i mitt 115 L, så har jag det på ytan i räkvasen med. Så när det blir mkt så ansar jag av och matar mina slöjstjärtar med det. Spelar ingen roll hur mkt jag häller ned, det är allt borta innan nästa morgon...
Så för min del är det för att det är snyggt och jag kan ansa av och mata fiskarna med det.
#24 - 28 januari 2009 19:41
Det är en attans tur att det finns nån firre som verkar livnära sig på detta gissel ;)
Har själv tänkt tankarna att man skulle köpa ett par slöjstjärtar för att låta dom käka upp skiten i mitt 720.
Nu när det är tomt och väntar på att fyllas igen så hoppas jag innerligt att man slipper andmaten efter uppstart.

Annons