Ofrivillig avlivning medelst fot

#1 - 16 februari 2007 20:31
Jaaa... Precis som rubriken säger hände detta mig precis, eller snarare en av mina blålimiahonor som i hela stohejet med byte av vatten och doning i alla akvarierna antagligen lyckats hoppa ur och landa på mattan. [B)] Mattan som dessutom är en grå [fiskfärgad... >_<] och otroligt lurvig sådan, oerhört mysig i vanliga fall men numera tillfälligt degraderad till schavott..

Kände mig stolt och nöjd över att alla var klart och tänkte slänga in en handduk i tvättkorgen eftersom jag inte klarar mig utan att spilla vatten och trampar på något blött som ger ifrån sig ett högt och ljudligt KRACK!

Fyyyy... fyyy.. :( Känns inget vidare just nu.. Jag som är så försiktig med de små liven och inte har behövt avliva några fiskar ännu [min vän har tagit hand om de enda två som varit obotligt sjuka] och bara trampar på rätt ner... 56 kg fifi rätt på ryggraden.. Enda bra med denna historien är väl att det nog inte hann kännas någonting.

Usch - tips från mig till er - kolla noga var ni sätter fötterna, man vet aldrig när en fisk helt otippat hoppat ur och landat precis där vänsterfoten hade tänkt gå..

Godnatt ifrån en ofrivillig mördare..
#2 - 16 februari 2007 20:37
Eller du kanske var sugen på att skaffa en liten plattfisk, har sett sötvattensflundror i några affärer på sistone;)
#3 - 16 februari 2007 20:40
Sånt är inte roligt men det händer tyvär ibland, själv trampade jag på en groda i somras när jag gick barfota på gräsmattan och den såg inge rolig ut efter 100 kg belastning [:-101]
#4 - 16 februari 2007 20:58
Jag råkade köra över en groda med gräsklipparen förra året så huvet blev söndermalt på den
#5 - 16 februari 2007 21:48
på tal om gräsklippare, pappa körde över en råtta med våran åkbara i sommras och den var inte heller så fin efter det...detta hade ju inget med tråden att göra men aja ;)

//kim
#6 - 16 februari 2007 21:49
så kan de gå kimpan
#7 - 17 februari 2007 15:34
Jag hade en liten sprattlande fembandsbarb på min fot idag,
- men jag lyckades rädda henne från att bli mos.
#8 - 17 februari 2007 18:03
Härligt Helena, :) då gick det bättre för den än för min lilla.. hehe kanske hade jag plattfisklängtan omedvetet.. >_<

Lite mer off så råkade min kompis trampa ihjäl sin tamråtta Silverpung för några månader sedan, han hade ganska dåligt samvete då med, de var ute och sprang i vardagsrummet och Peter hade precis vaknat [han nattjobbar] och Jessica hann inte säga något innan det blev råttmos..

Man borde sätta lysande dioder på alla djur som är små och springer runt på golvet!
#9 - 17 februari 2007 18:29
Jag har en kompis som lyckades på något underligt sätt trampa ihjäl sin undulat när hon var liten...

Annons