office 2007

#1 - 27 februari 2008 11:46
Nån här som vet säkert hur man sparar kontoinställningar och adressbok i microsoft outlook i office 2007?:confused:
Guest
#2 - 27 februari 2008 13:43
Jepp!
Sök efter en fil som heter Outlook.pst under C:
(Filstorlek: ca 50-300MB)
Kopiera denna, spara sökvägen.
Efter installation dra över denna filen och välj skriv över.
Du har nu sparat ALLT! Inkl, mail och inställningar.

Vill du bara ha kopierat adressboken så går det bra att välja exportera till fil...
#3 - 27 februari 2008 18:47
pratar du om microsoft office 2007 nu? För nån sån fil hittar inte jag nämligen.
Guest
#4 - 27 februari 2008 21:24
Jepp 2007.
Gå in under Den här datorn>Verktyg>mappalternativ>visning.
Se till så att du kan se dolda filer.
Bocka även bort, Dölj filnamns tillägg.
I sökningen välj: sök även i dolda filer...
#5 - 28 februari 2008 10:08
du är en ängel, tusen tack :D
#6 - 28 februari 2008 11:27
Fast bara till hälften ;)
För konton kom inte med där i...:(

fast jag har lagt in dom manuellt nu så det ordnade ju sej ändå ;)
Guest
#7 - 28 februari 2008 13:06
surinam skrev:
Fast bara till hälften ;)

För konton kom inte med där i...:(



fast jag har lagt in dom manuellt nu så det ordnade ju sej ändå ;)

En halv ängel får väl duga då. ;)
Men kontoinställningar skall komma med, så det var ju synd!
Detta är annars ett smidigt sätt att spara inställningar, adressbok och mail på.
#8 - 28 februari 2008 15:10
Ja nog är du värd en hel vid närmare tanke :D
Ja det var ju tokigt, allt annat som adressbok och mail vad med annars. Fast mail har jag gjort backup på annat sätt hittills.











Annons