Ska ta och bygga en ställning så fort jag har fått bekräftat av föräldrarna att jag får, är inte säkert att jag får men just nu lutar det åt det och måste planera hur mycket det kommer kosta med allt innan dom bestämmer sig..
Hela ställningen kommer vara lite mer än 150 cm lång och ca 50 bred och runt 140 hög, ska innehålla ett 125 L (50x50x50) och 2 stycken 150 L (100x50x30 - LxBxH).. Och det jag undrar är om det räcker att ha reglar som är 50x75 mm eller om det blir för tunnt??..
125:an kommer varapå vänster sida på ställningen och dom andra 2 på höger sida och kommer vara ovanför varann
Det ska mest vara odling av Corydoras Panda men 125 L akvariet kommer vara till Diskus och Skalarer och blir det lite över så blir det kanske neontetror/kardinaltetror..
I 150 L akvarierna kommer jag sätta glasskivor som gör att det blir avdelningar, har inte riktigt bestämmt hur många..
Tacksom för svar, så får jag se vad föräldrarna säger, men dom blir nog gladare att jag håller på med det än att sitta å halv sova framför datorn i flera timmar ;)