Odlingsakvarium Golden

#1 - 15 augusti 2009 15:52
Har ett odlingsakvarium med golden för jag fick så mycket yngel men alla blev uppätna av andra arter men jag undrar om hanarna äter sina yngel honorna gör i allafall inte de.
#2 - 15 augusti 2009 22:12
nu har jag ett mixat akvarium men som jag förstått så äter hannarna sina avkommor utan att tveka. Skaffa ett spott och yngel kar, funkar skit bra för mig, fick 10 golden yngel igår
:)
#3 - 19 augusti 2009 19:04
ok har 2 akvarium lediga har gjort det förr men alla dog pga instängda i gruset hade grovt :S men nu har jag fint grus så nu klarar dem sig har tre st 4cm yngel som klarat sig i d största karet
#4 - 19 augusti 2009 19:53
Jag har mina golden i mitt stora kar. Och det är inga bekymmer för dom ynglen att överleva typ 1 till 2 veckor.
Men om man vill att så många som möjligt ska överleva så är det ju bäst att ta bort dom så fort man ser dom.
Fiska upp ca 20st härom veckan. :D
Tror att det är bra att ha mycket göm ställen också. pluss flytväxter. hitta alla mina små bland flytväxterna sist. :p
#5 - 13 september 2009 08:52
Hej jag låter alla mina malawi gå i ca 1-1 1/2 vecka innan jag flyttar över dom i en plast bytta på 40L där går honorna i ca 1 mån,dom släpper ynglen ca 1-2 veckor efter jag flyttar dom,sen låter jag honorna gå kvar och äta upp sig lite innan jag flyttar tillbaka henne.
#6 - 13 september 2009 13:51
santa skrev:
Hej jag låter alla mina malawi gå i ca 1-1 1/2 vecka innan jag flyttar över dom i en plast bytta på 40L där går honorna i ca 1 mån,dom släpper ynglen ca 1-2 veckor efter jag flyttar dom,sen låter jag honorna gå kvar och äta upp sig lite innan jag flyttar tillbaka henne.

Det är ju klockrent om man kan flytta över honan också. Och låta henne äta upp sig lite innan man flyttar över henne igen.
Men nu behöver man ju inte göra så med Ancictrius :)
Bilagor:
#7 - 20 september 2009 09:21
När det gäller ancistrus så gör jag på två sätt det ena är att jag har stora burkar på runt 300L där det bara går ancistrus 1-2 hanar och 4 honor,låter dom föröka sig och sen bara flyttar yngel allt efter dom blir flera.Sen där jag har andra fiskar går så lyfter jag upp roten eller grottan med hanen i och flyttar den till mindre glas akvarium inte plast byttor för malar gillar o gnaga på allt,då får dom i sig plast och det förstör deras magar...

Annons