Hej!
Jag har precis gjort iordning två odlingskar som skall bebos av varsitt M. thoracatum par (de kommer att flytta dit nu i veckan). Jag är med andra ord inte riktigt där du är än, men ett tips (vet inte om det stod i artikeln ovan eller någon annanstans) är att simulera regntid genom att byta vatten med kallare och mjukare vatten oftare än 1g/vecka och att utfodra mer. Man kan i samband med detta utgå från ett lågt vattenstånd i akvariet för att sedan succesivt låta det höjas. Är pH, hårdhet etc optimalt i övrigt?
Jag har mina malar gående tillsammans (tanken var att göda upp dem och få dem i lekmogen storlek, vilket de nu är) och har succesivt under veckan som gått gett dem mer mat (röda och svarta mygglarver, artemia, flingor och hemmagjord mat) och bytat vatten som ovan. De två honor som finns har tjocknat till ordentligt och har ändrat beteende. Jag har flera gånger sett att de "städat" undersidan av några anubias blad som når nästan upp till ytan. Så det skall bli spännande att se vad som händer.
MVH Sabina